top of page

Er du lige startet på efterskole?


Er du lige startet på efterskole? Så er dette her en forsikring til dig.

Der findes ikke et eneste menneske på den her jord, der er ens, så der er heller ikke et menneske, der oplever det på samme måde, når de starter på efterskole.

Jeg har hørt fra folk, der havde en fest fra dag et, og folk der først begyndte at nyde det de sidste tre måneder af året.

For mig var de første to uger forfærdelige, og jeg havde bare lyst til at stoppe. Eller græde alene på mit værelse. Men gæt hvad? De to uger gik, og jeg begyndte at have det okay der, og så gik der lidt længere tid, og så begyndte jeg at have det sjovt, og så gik der lidt længere tid, og jeg begyndte at elske det.

Det er okay at have et sammenbrud eller ti. Det er også helt okay at stoppe, når du er 110% sikker på, at det her ikke er noget for dig, men giv det tid. Men det er ikke et nederlag at stoppe.

Hvis du bliver trist så gå ud og vær sammen med menneskerne omkring dig. Og hvis det slet ikke er noget, du kan overskue, for det kan nogle gange godt blive for meget, så kig på memes, lav noget du godt kan lide. For mig var det at samle en bog op for første gang, siden jeg startede. Reflekterer over livet - hvad end du har brug for. Tænk på dig selv og ikke andre.

Lad tiden gå og så lad os se om du ikke ender med at kunne lide dette skøre lille univers til sidst. Og tro mig, du er ikke den eneste, der har det svært med det her.

130 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page