top of page

5 tips til at få læst på efterskolen


Går du også på efterskole, eller har i det hele taget bare svært med at finde tid til at læse?

Da jeg startede på efterskole, havde jeg det i hvert fald meget svært på det område. Jeg savnede at læse så utroligt meget, og så nogle gange kom jeg til at gemme mig helt på mit værelse, fordi jeg bare blev ved med at læse - og på den måde følte jeg mig utroligt anti-social. Derfor har jeg forhåbentligt samlet fem råd/tips, til hvordan du kan få læst mere, eller finde balancen mellem at være social og læse.

1. Prioriter det

Det her er nok det mest indlysende, men hvis du ikke prioriterer noget, så får du det ikke gjort, for der er hele tiden andre ting at lave. Det betyder ikke, at du skal sidde og læse hver dag i tre timer, men måske bare lige sige okay om aftenen inden jeg går i seng, er det altså min læsetid.

2. Aftal læsedates

Jeg har selv fundet mig en veninde at læse med. Og det kan være virkelig dejligt, for så kan I snakke om bøger sammen, læse bøger sammen og også bare være sammen med nogle i mens du laver en som regel meget anti-social aktivitet.

3. Vær antisocial i mens du er social

Jeg sidder tit og læser, mens jeg snakker med mine venner. Hvilket sandt at sige ikke er den bedste måde at læse på - og for nogle helt umuligt da de skal koncentrerer sig 100% om en bog for, at kunne forstå den, men det er en god metode til ikke at være alt for anti-social, men samtidig få læst lidt.

4. Læs i dine pauser

I stedet for at sidde på Facebook og Instagram i en halv time så brug i stedet tiden på at læse (med mindre du selvfølgelig var i gang med at like en af mine opslag)

5. Lav en to-do liste med hvad du vil nå i løbet af dagen

.... eller med hvad du ved du allerede skal. Jeg synes selv, at jeg så bliver mere produktiv og får mere ud af min dag. For jeg er nemlig typen, der sagtens kan sidde på YouTube i to timer uden at kede mig den mindste smule.

46 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

Slangens Gave

bottom of page