top of page

Slangens Gave


Titel: Skammerens Datter 2, Slangens Gave

Serie: Skammerens Datter

Nummer i serien: #2

Direktør: Ask Hasselbalch

Spilletid: 1 t. 43 min.

Genre: Adventure, drama, fantasy

Udgivelsesår: 2019

Film manuskript: Søren Frellesen, Philip LaZebnik & Astrid Øye

Adapteret af: Skammertegnet & Slangens Gave, af Lene Kaaberbøl

Stjerner: 3/5

Slangens Gave

Dina skal redde sin familie, og for at gøre dette må hun stole på hendes nyfundne far. Men hendes far er en sortemester, med evnen til at få folk til at se og tro på ting, der ikke er der, har Dina fået hans kræfter?

Var den god?

Jeg elskede filmeteknikken, landskabsbillederne og kostumerne, samt jeg synes, at skuespillet var godt. Dog synes jeg ikke, at der var den store handling i filmen.

Jeg kan på ingen måde sammenligne filmen med bøgerne (så vidt jeg har forstået, er denne film en sammensmeltning af bog 2 + 3), da det er mange år siden, jeg har læst dem og husker sådan cirka ingenting fra dem. Men jeg følte lidt, at man gik fra biografen og tænkte, hvad er der sket?

Vi havde vores kampscene, og vi havde vores hjemkomst, men jeg aner ikke, hvor det skal føre hen i den næste film, for der må da komme en treer, for det her var da heller ikke en slutning? Eller hvad var den lange redningsmission til for (andet end det åbenlyse).

Når de ting er taget i betragtning, tror jeg, at man vil få mest ud af filmen, hvis man har læst bøgerne først (og kan huske dem... hah...) - dog var det på ingen måde en kedelig film, selvom jeg ikke rigtigt synes, vi kom nogen veje.

22 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page