top of page

Bøger jeg glæder mig til udkommer i 2021

Opdateret: 6. sep. 2021

Her er et lille udsnit af bøger, som jeg glæder mig til udkommer i 2021 - til mine allermest ventede udgivelser har jeg lavet en YouTube-video, du kan se her. 😊


Danske bøger


  • Låsen & Vogteren, Louise Haiberg

Lyder som en magisk og episk fantasyfortælling ... og kan vi måske håbe på noget romantik? 😏

LÆST I 2021: Og den var god! 4/5 stjerner. (Anmeldereksemplar fra forfatteren)


  • Awen 2, Nathali og Bettina Liane

Jeg læste "Kaldet fra Galathea" i år, og det var så imponerende en fantasyfortælling, så jeg er meget spændt på hvor toeren tager os hen!

LÆST I 2021: Og den her var også god! 4/5 stjerner. Uventet slutning! (Anmeldereksemplar fra forlaget)


  • Sprækken til Luscuro 4, Julie Midtgaard

Jeg tror ikke, at det er blevet offentliggjort, at denne bog udkommer i år, men det regner jeg med, at den gør. Jeg har kun læst "Elementprøven", men den var rigtig god, og jeg glæder mig til at fortsætte i serien!



Kendte forfattere (for mig)


  • Kate in waiting, Becky Albertalli

Koncept: to veninder kan lide den samme fyr. Jeg plejer at være ret vild med Albertallis bøger, selvom den her ikke lyder, som den jeg er mest begejstret for.

  • An emotion of great delight, Tahereh Mafi

Man skulle tro, at det var en efterfølger til "A very large expanse of sea", men det er det vist ikke. Dog virker den til at omhandle lignende problematikker i USA post-9/11 som hijabbærende muslim. Bogen omhandler vist også sorg, og det ville ikke overraske mig, hvis der sneg sig lidt kærlighed ind.

  • Better together, Christine Riccio

Romance, retelling-ish af "The Parent Trap", søskende der ikke kender hinanden - lever forskellige liv og vælger at bytte plads. Riccios første roman overraskede mig positivt, så jeg er ret spændt på den her + coveret er så flot!

  • Love is a revolution, Renée Watson

Body positivity og kærlighed.

  • Perfect on paper, Sophie Gonzales

Vi har vist at gøre med en biseksuel pige, der har en anonym parforholds-hjælpe-ting-ting på hendes skole og nu kommer den lækre fyr og vil have hende til at fake-date for at få hans ekskæreste tilbage. Sounds pretty good to me!


Fortsættelser på serier jeg godt kan lide


  • Pumpkin, Julie Murphy

En homoseksuel, tyk dreng får hans audtiontape til et dragshow lækket på hans skole. Som en joke nominerer folk ham til Prom Queen, hvilket blot gør at han vælger at gå all in til prom sammen med hans bedste ven.

De to andre bøger i den her serie har været ret søde, og jeg synes især, at den her lyder ret sjov og fantastisk!

  • The Black Volume of the death, Cassandra Clare

Afslutningen på "the Eldest curse" serien om Malec! Jeg må indrømme, at jeg som sådan ikke glæder mig til plottet, men mere at gense karaktererne og se hvilket udsnit af Malecs liv vi får lov at se denne gang - mon det bliver en lille snippet, der vil lede op til "the Wicked Powers"?

  • Concrete rose, Angie Thomas

Jeg elsker "The Hate u give" og her får vi så farens historie i en form for prequel!

LÆST I 2021: 5/5 stjerner. "The Hate U Give" har stadig en særlig plads i mit hjerte, men dette var en virkelig stærk forhistorie!

Jeg læste etteren til St. Rosetta´s Academy i 2020, og den var så sjov og sød. Dette er ikke en direkte efterfølger, men en novel sequence der vist er baseret på prinsessen og frøen. Lyder som endnu en super sød og sjov bog.


LGTQIA+ bøger



  • Be dazzled, Ryan La Sala

Siger det bare: drag queen, skal arbejde sammen med sin ekskæreste på comic con (mulighed for fandoms?)

  • Jay´s gay agenda, Jason June

Starten på en ny serie, sex positive med homoseksuel MC. Hormoner vs. kærligheder. Lyder ret episk.

Lesbiske enemies to lovers der er konkurrenter til en film-festival.

Enemies to lovers (igen) fordi vi denne gang har at gøre med ekskærester!

Transkønnet dreng, homoseksuelle og sorgtemaer.

Så smukt cover og historien lyder fantastisk!

  • You´re the one that I want, Simon James Green

Homoseksuel, Greese retelling. Jeg har ikke brug for at sige mere.

Genderqueer romance der omhandler traumer efter homofobiske events.

Lesbisk fake dating for at gøre en ekskæreste jaloux - PLOT TWIST en af partnerne er dog vild med den anden, da de går ind i aftalen... da... da... da... DUM.

Lesbisk enemies to lovers + fake dating + de er tvunget til at være sammen.

Nej, man fornemmer slet ikke hvilke tropes er mine yndlings på den her liste. 😂


Diverse bøger


Ja ja, wow vi har altså også hetero-romancer med på den her liste! Og den her lyder i den grad cute!

Amerikaner på eliteskole i Paris. Lækker Pariser-fyr. Ballerina (!!) - er det her den nye Emily in Paris? (siger hende, der ikke har set serien 😂)

POC karakterer i en episk fantasyfortælling med masser af kamp og krig overtrukket med et godt lag feminisme.

Den her bog har fået så meget hype. Den skræmmer mig lidt, men lyder også så sej og interessant!


Og det var så et (meget) lille udpluk af nogle af de bøger, som jeg har set der udkommer i 2021, og som jeg synes lyder meget spændende! ❤

Jeg håber, du fandt nogle nye læseoplevelser her!


Godt nytår!

127 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

Slangens Gave

bottom of page