top of page
  • Bogorm

Love, Simon


Titel: Love, Simon

Direktør: Greg Berlanti

Spilletid: 1 t. 50 min.

Genre: Drama, komedie, romantik

Udgivelsesår: 2018

Adapteret af: Simon vs. Verdens Forventninger (Simon vs. the homosapien agenda)

Film manuskript: Elizabeth Berge og Isaac Aptaker

Stjerner: 4/5

Love, Simon

Simon Spier er bøsse, men ingen ved det. Og han er heller ikke klar til, at nogen skulle vide det.

Indtil der en dag er en, der ved et uheld ser Simons e-mails med Blue. En dreng han skriver med, der går på hans skole, men ingen af dem kender hinandens sande identitet.

Pludselig befinder Simon sig i en situation, han ikke kan slippe ud fra uden at noget ændre sig.

Kærlighed er ikke let. I sær ikke når standradindstillingen for mennesker er straight.

*MINDRE SPOILERS TIL BOGEN/FILMEN*

Film vs Bog

Til at starte med gik alt godt. Filmen fulgte bogen okay, dog, som jeg også havde gættet udfra traileren, starter tidslinjen noget før, bogen gør. Det gør mig dog ikke det store, for det kunne da også været meget sjovt at se!

Her er dog nogle andre ting, jeg ikke helt synes var okay . . .

1. Det er meget, meget tydeligt at se hvem Blue er, hvis man har læst bogen, og jeg tror også, at folk der ikke har læst bogen, ved det meget hurtigt. Helt fra traileren af var det bare tydeligt . . .

2. Blue taler alt for meget. Blue er introvert, genert og whatever. Blue holder ikke fester og kommer med sjove kommentarer. Blue er stille.

3. Leah er ikke tyk eller buttet, som der klart er en hentydning til, at hun er i bogen og forsidecoveret af Leah On the Off-Beat . . .

4. Hvorfor var det nødvendigt at ændre Simons e-mailadresse? Jeg har svaret! Der er ingen grund! Kunne de ikke have gjort fans af bøgerne bare lidt glade og givet ham sin rigtige e-mailadresse?

5. De har "dræbt" Simons storesøster, eller hun eksisterer i hvert fald ikke. Hvilket er okay, og jeg kan godt forstå det, da hun ikke er så meget med i bøgerne alligevel, men jeg elskede hende nu.

6. Abby bor i dette her mega flotte, store hus i samme område som alle de andre. Har I slet ikke tænkt jer at nævne at kvarteret af en eller anden grund stadig er raceopdelt, og at Abby skal tage med bus i mega lang tid hver dag for at komme i skole?

Og det her er mere generelt til alle film fra Hollywood, men hvorfor har alle så store, flotte huse - det er ikke realistisk!

7. I det hele taget hvad skete der bare for deres skoleinspektør?

Og selvom der var alle de ting nævnt foroven anderledes fra bogen, der ærgrede mig helt vildt, kunne jeg godt lide filmen, jeg havde bare håbet, at den ville minde mere om bogen. Men for nogle der ikke har læst bogen, (og dem der har) tror jeg, at de vil elske den!

- Love, Sofie

12 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

Slangens Gave

bottom of page