top of page

The Darkest Minds, film


Titel: The Darkest Minds

Serie: The Darkest Minds

Nummer i serien: #1

Direktør: Jennifer Yuh Nelson

Spilletid: 1 t. 144 min.

Genre: Adventure, Sci-fy, thriller

Udgivelsesår: 2018

Film manuskript: Chad Hodge

Adapteret af: The Darkest Minds af Alexandra Bracken

Stjerner: 3.5/5

The Darkest Minds

USA´s børn lider to skæbner: Enten dør de, ellers bliver de til monstre.

Ruby var en af de få der overlevede. På hendes ti-års fødselsdag vågner hun op, og noget er forandret. Noget der gør, at hendes forældre låser hende inde i garagen og ringer efter politiet.

Ruby ender med at vokse op på Thurmond, en lejer for børn som hende, men en dag hjælper nogle hende med at flygte.

Spørgsmålet er bare om fængslet er ude eller inden for det hegn, hun har været indespærret i de sidste seks år.

Ruby ender med at slutte sig til en lille gruppe unge som hende selv, der leder efter Flugtprinsen. En dreng der tilsyneladende skulle have alle svarende og kunne være i stand til at hjælpe dem alle.

Men Ruby kan ikke lade sig selv komme for tæt på nogle af dem . . . ikke efter det der skete med hendes forældre.

Bog v.s film

The Darkest Minds er vist desværre endt med at blive en af de bøger, der bliver filmatiseret, men ikke vinder hjerter hos publikummet. Derfor skal man nok ikke forvente en toer, men jeg kunne faktisk rigtigt godt lide filmen . . . modsat alle andre.

Jeg synes, at filmen klarede det ret godt med at følge bogens handlingsforløb, men til gengæld synes jeg, at den underspillede en del scener (som i alle der betød noget). Og uden at spoile, men alle de scener og øjeblikke i bogen der knuste ens hjerte eller fik en til at grine . . . var bare væk. Du så næsten de samme scener i filmen, men du følte bare ikke en snert af det, du havde følt, da du læste bogen.

Dog vil jeg sige, at det at se filmen, gav mig vild meget lyst til at læse videre i serien, for at se, hvad der vil ske!

Men ja . . . The Darkest Minds bliver nok ligesom The Mortal Instruments (filmen) og Beautiful Creatures filmene - jeg kunne godt lide filmatiseringen, men andre hadede dem. Ergo Sofie får ikke lov til at se en toer :((

8 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page