top of page

If I Stay


Titel: If I Stay

Direktør: R. J. Cutler

Spilletid: 1 t. 47 min.

Genre: Drama, fantasy

Adapteret af: If I Stay

Stjerner: 4/5

If I Stay

Det hele ændrede sig da skolen holdt snelukket, og Mia og hendes familie skulle bruge dagen på at besøge nogle venner.

De kom dog aldrig frem, da de kører galt, hvor hendes mor og far dør på stedet.

Mia er ikke længere end del af hendes egen krop. Hun ser og hører alt som et spøgelse, bare uden alle de seje ting spøgelser kan, her kan hun se sin egen kvæstede krop, og hvordan lægerne prøver at redde hende.

Men har Mia overhovedet lyst til at leve mere? Og er det overhovedet hendes valg, om hun bliver på jorden, eller giver efter til døden, hvad den så end indebærer?

Film vs. bog

Det er et godt stykke tid siden, at jeg så film i forhold til hvor nyligt, jeg har læst bogen, men noget kan jeg dog huske!

Blandt andet kan jeg huske, at jeg var en stor tudemarie til filmen - vi taler bunker af Kleenex på gulvet og røde øjne, dog græd jeg ikke til bogen, men som jeg også før har set, har jeg nogengange bare lettere ved at græde, hvis jeg ser det i stedet for at læse om det.

I filmen husker jeg det som om, at Mia og Adam egentligt har slået op, og er kommet sådan lidt halvt sammen igen, da de kører galt, men i bogen er de stadig sammen, og der virker det slet ikke til, at de har slået op på noget tidspunkt.

Jeg synes dog virkelig, at det er en god filmatisering, og hold da op hvor du kommer til at tude fra starten af og så mere eller mindre non-stop... hvis du er ligesom mig...

6 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

Slangens Gave

bottom of page