top of page

Midnight Sun


Titel: Midnight Sun

Længde: 1 t. 31 min.

Genre: Drama, kærlighed

Adapteret af: Midnight Sun, af Trish Cook

Stjerner: 4/5

Midnight Sun

Katie lider af XP, hvilket betyder, at hun ikke kan gå udenfor om dagen.

Hendes liv er derfor i nattelivet på den lokale station, hvor hun spiller guitar. Eller indespærret i sit hus om dagen sammen med hendes far og bedste veninde.

Katie har i flere år været forelsket i en fyr fra hendes nabolag, der kommer skatende forbi hendes vindue hver dag.

En dag da han møder hende på stationen, ændrer hendes liv sig for altid, og de oplever sammen deres livs bedste sommer.

Var den god?

Som en disclaimer vil jeg godt lige sige, at jeg ikke har læst bogen, den her film er adapteret af - hvilket jeg selv synes, giver mig en meget sjov og anerledes indgangsvinkel til filmen, da jeg ikke havde nogle specifikke forventninger til filmen, da jeg gik ind til den.

Jeg har lidt en intern joke med min mor og søster, at alle film der får dårlige anmeldelser af de "professionelle" filmanmeldere, er de film, vi kommer til at elske - og endnu en gang holdte dette stik! (andre eksempler er Pitch Perfect 3 og The Greatest Showman som anmelderne heller ikke var fan af)

Personligt synes jeg, at det var en rigtig god film! Den var sjov, dejlig akavet, sød og ja virkelig sørgelig. . .

Den blev til tider lidt urealistisk, og i det hele taget sker forelskelse i film og bøger bare urealistisk hurtigt, hvilket det også gør her. Men under laget af amerikanske klicheer fra Hollywood var det en virkelig god historie.

Den mindede virkelig meget om Everything, Everything - så hvis du kunne lide den film/bog, vil du nok også synes om Midnight Sun. Hvis du til gengæld ikke så godt kan lide film/bøger med mere eller mindre det samme plot, kan du nok ikke lide den.

Film v.s bog

. . .

Når jeg engang om hundrede år kommer til det faktisk at læse bogen, skal jeg nok tilføje noget meget smukt og eftertænksomt her.

(Eller i det mindste gøre mit bedste)

9 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

Slangens Gave

bottom of page