top of page

Outlander sæson 3


Titel: Outlander'

Sæson: 3

Afsnit: 13

Længde per afsnit: 50 min (ca.)

Genre: Drama, Fantasy, Romantik

Adapteret af: Voyager, af Diana Gabaldon

Stjerner: 5/5

Outlander sæson 3

Jamie Fraser ligger på Culloden. Hvor han har håbet og ønsket på at dø. I stedet står han nu til ansigt til ansigt med enten at blive fængslet eller hængt. Men alt det kan han godt klare, det eneste han ikke kan klare er, at hans kone er væk - for altid.

Claire rejste igennem stenene tilbage til hendes egen tid for at redde deres ufødte barn, som nu er blevet voksen.

I 1969 opdager Claire, at Jamie ikke døde ved Culloden, og prøver sammen med sin datter og Roger Wakefield at finde Jamie igen

Men det at finde Jamie er Claires mindste bekymring - for skal hun tage af sted igen, og er det overhovedet muligt?

Var den god?

Lige som disclaimer vil jeg godt starte med at sige, at jeg så sæson 1-3 af Outlander, før jeg begyndte at læse bøgerne - og det siger jeg af den grund at jeg af tidligere erfaringer, har set at det påvirker ens opfattelse af materialet meget, efter i hvilken rækkefølge du har mødt serien/filmene/bøgerne.

Jeg havde glædet mig helt sindssygt, absurd meget til at se Outlander sæson 3! Jeg havde set de første to sæsoner og var 110% hooked og afhængig, men så har Netflix ikke flere sæsoner, og det har Viaplay. . . Men vi har ikke Viaplay.

Kan du føle den smerte det påførte mig??

Så jeg ventede i lange smertefulde måneder, før jeg var så heldig, at en veninde på efterskolen ville låne sin computer ud, da hun havde Viaplay, så jeg kunne se det. HALLELUJA!

Kender du det, når dit hjerte begynder at banke hurtigt, bare fordi du er rigtigt glad/begejstret for en serie eller bog? Ja det var hvad der skete for mig, da jeg så første afsnit i sæson 3. Og det skuffede virkelig ikke!

Jeg har før hørt, at nogle folk synes, at den bliver lidt langtrukken nogle steder, men det må jeg da sørme skrige nej til af mine lungers fulde kraft, da jeg sad limet fast til skærmen gennem alle 13 afsnit, (hvilken forresten er alt for lidt i følge mit behov).

Der er så mange "oh shit!" øjeblikke, hjerteskærende scener og andre steder hvor du vil sidde at skrige af glæde (eller frygt). Jeg så i hvert fald selv Outlander med ret meget lyd på, (af den lyd mener jeg mine egne konstante udbrød).

Bog v.s serie

Der var ikke den store forskel mellem bog og serie - ligesom de andre. Der var naturligvis flere detaljer med i bogen end serien, men er der ikke altid det?

Der var dog en del flere forhindringer i bogen og småkampe, og så var der også nogle små mysterier i bogen, som de i serien helt har undladt, men i stedet har de bare kun holdt sig til den store plotline, (hvilket jeg også godt forstår), det det bare gør er, at jeg har fået et helt andet indtryk af to karakterer nu, end jeg havde før. Da deres rolle i mysterierne og kampene bare er. . . ja. . .

What so ever - både serien og bogen er fantastiske, og jeg kan ikke vente på sæson 4!

37 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page