top of page

Outlander sæson 2


Titel: Outlander'

Sæson: 2

Afsnit: 13

Længde per afsnit: 50 min (ca.)

Genre: Drama, Fantasy, Romantik

Adapteret af: Dragonfly In Amber, af Diana Gabaldon

Stjerner: 5/5

Outlander sæson 2

Claire er kommet tilbage til hendes egen tid. Her møder hun igen hendes mand Frank og bliver mødt med realiteten, at hun aldrig kommer tilbage til Jamie Fraser igen. Men der er noget, Frank bliver nødt til, at vide før han tager hende tilbage: Claire er gravid.

Claire fortæller hele sin historie. Om Skotland, om Frankrig og farerne ved det franske hof, om intriger og politik fra 1700-tallet. Om den endelige kamp mellem Skotland og England på Culloden More.

Og om Jamie en mand hun kom til at elske, mere end hun havde planlagt.

Var den god?

Hell yeah!

Anden sæson af Outlander er en del mere politisk end den første sæson, og det kan til tider godt være lidt svært at følge 100% med i alle planerne, personerne og hvem der havde hvilken politisk mening, men det er heller ikke det, der er essentielt i serien, så det er okay hvis du zoomer lidt ud engang i mellem.

En stor del af sæsonen foregår i Frankrig og åh de kostumer! Claire (og alle hendes veninder) går rundt i de smukkeste kjoler hele tiden! I det hele taget er alt, der er filmet i "Frankrig" virkelig smukt, fra bygninger til personer!

Hvis du overvejer at se den her serie med en af dine forældre så hav lige sex-scenerne i bagtanken. Jeg så selv den her sæson med min mor, men det var også anden gang, jeg så det, så jeg kunne passende tage min mobil frem, når der kom en scene hvor jeg ikke lige havde lyst til at kigge min mor i øjnene i. Bare lige hav det med i tankerne.

Bog v.s serie

Serien og bogen følger igen hinanden rigtigt godt. Dog er der en del flere ting, de har ændret ved serien, der var anderledes fra bogen.

Nogle ting synes jeg, var unødvendige og mærkelige at ændre, andre forstod jeg godt - for som jeg snakkede med min roomie om, der også har set serien og læst den første bog, så bliver bøgerne nok mere og mere kompliceret, og serien begynder ikke at kunne få det hele med, så de må vælge ud.

Det jeg lagde mest mærke til, af ting de havde ændret, var Jamie og Claires forhold (og øhm *host host* sexliv) i serien er Jamie meget tilbageholden overfor Claire (fordi han ligesom blev lidt voldtaget for lidt siden) og de skændes også ret tit (hvilket egentligt giver mere mening, end hvor de i bogen bare er best-friends). Hvor i bogen er der bestemt ikke er nogle problemer med deres fysiske forhold, de skændes lidt, men ikke nær så meget som i serien.

Anden del af serien og bogen er nok den, jeg synes, er mest væk fra hinanden. I serien går det meget hurtigt, og jeg føler ikke rigtigt, at du får fornemmelsen af, at der er flere små kampe Skotland vinder før den store kamp ved Culloden.

Ellers havde de også ændret nogle karakterers forhold til hinanden, hvilket jeg ikke lige kan se hvorfor de gjorde, men de ændrede ikke det store i historien, så det gør ikke så meget.

141 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page