top of page

The Crimes of Grindelwald


Titel: The Crimes of Grindelwald (Grindelwalds forbrydelser)

Serie: Fantastic Beasts

Nummer i serien: #2/5

Direktør: David Yates

Spilletid: 2 t. 14 min.

Genre: Adventure, fantasy

Udgivelsesår: 2018

Film manuskript: J. K. Rowling

Stjerner: 4/5

The Crimes og Grindelwald

I toeren til Fantastiske Skabninger og Hvor De Findes tager Newt til Paris for at lede efter Credence på Dumbeldors ordre.

Var den god?

Lige efter jeg var kommet ud fra biografen, var jeg helt oppe og køre over filmen for hallå, det er i Harry Potter universet, og J. K. Rowling har skrevet manuskriptet!

Og det var alt i alt også en virkelig god film, men fordi jeg ikke er særligt god til at finde kritikpunkter selv, har jeg set et par Booktubers snakke om filmen, og jeg må sige, at jeg er enige i nogle af de ting, de har at kritisere filmen for.

For eksempel at der blev lagt meget vægt på actionscenerne, hvor man kunne få det hele til at se meget sejt og magisk ud, i stedet for at lægge så meget vægt på talescenerne, hvor man kunne have fået noget mere karakterudvikling.

Hvilket er lidt ærgerligt, for ja alt aktion-hejset er sejt, men det er karakterne (i hvert fald mig) vi er der for at se.

En anden ting er, udseendet af magien der har ændret sig (jeg ærligt talt heller ikke kunne huske var anderledes fra Harry Potter filmene, selvom jeg lige havde holdt et meget intensivt HP-marathon), men noget Chistine påpegede i hendes YouTube video var kærlighedsfortryllelsen der helt havde ændret måde at virke på og se ud på. Hvilket jeg godt kan huske nu når hun nævner det. Det giver bare ikke mening at ændre det vi ved om universet fra Harry Potter i de nye Fantastic Beasts film!

Men selvom der var nogle uoverensstemmelser og lidt for mange actionscener, var det en helt ud fantastisk film!

polandbanansBOOKS YouTube video om filmen:

https://www.youtube.com/watch?v=a7YjYb7iwJo

4 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page