top of page

To All the Boys I´ve Loved Before


Titel: To All The Boys I´ve Loved Before (Hvis Bare Du Var Min)

Direktør: Susan Johnson

Spilletid: 1 t. 39 min.

Genre: Drama, komedie, romantik

Udgivelsesår: 2018

Adapteret af: To All the Boys I´ve Loved Before (Hvis Bare Du Var Min) af Jenny Han

Film manuskript: Sofia Alvarez

Stjerner: 4/5

To All the Boys I´ve Loved Before

Lara Jean skriver kærlighedsbreve, når hun har et crush så altopslugende, at hun ikke kan tænke på andet.

Men hendes kærlighedsbreve er ikke som alle andres, Lara Jeans er for farvel. For når hun har skrevet brevet, kan hun lige pludselig tænke normalt igen.

Hun har skrevet fem breve i alt. Hun skriver alt det, hun aldrig ville kunne sige til deres ansigt ned i brevet, for de kommer jo alligevel ikke til at se det. Når hun er færdig lukker hun det, adresserer det, og lægger det ned i sin hatteæske for at være gemt og glemt for evigt.

Indtil de en dag på en eller anden måde bliver sendt, og alle fem drenge modtager deres brev. Shit.

Film v.s bog

Jeg skriver den her anmeldelse, imens jeg lytter til "Nervous" af Shawn Mendes, og det er det perfekte soundtrack til den her film!

Det er for en gangs skyld lykkedes nogle af lave en humoristisk og hjertevarmende filmatisering!

Jeg synes faktisk, at det er lykkedes filmen at følge bogen rigtig godt! Der er naturligvis nogle scener, der er blevet ændret, og andre der er taget fra, men overall synes jeg, at producenten har klaret det rigtigt godt!

En ting jeg vil sige er, at det kun er hoved-plottet fra bogen, der er med i filmen, som det næsten altid er ved filmatiseringer af bøger.

Du ser også kun én side fra de fleste af karakterene, hvor jeg føler at du i bogen ser dem fra flere sider, men så på den anden side kan de heller ikke lave en film, der varer en hel aften for at få alle detaljerne fra bogen med, (selvom jeg ikke ville have haft noget imod det!!)

Farverne i filmen er også virkelig dejlige og livlige, og jeg er især blevet forelsket i Lara Jeans værelse! Jeg synes også, at selve skuespilleren til Lara Jean er præcis, som jeg forstillede mig hende i mit hoved, samt Josh.

Dog synes jeg, at Margot overhovedet ikke er, som jeg havde forstillet mig hende. Lara Jean og Margot er søskende, men jeg synes overhovedet ikke, at de ligner hinanden. Kitty ligner heller ikke rigtigt nogen af dem, men der står også i bogen, at hun mere ligner deres far mere, så det kan jeg mere acceptere.

En anden fantastisk ting ved filmen var den korte cameo Jenny Han havde! Jeg elsker når, forfatteren kort er med i filmatiseringen af deres bøger!

Alt i alt en virkelig vellykket filmatisering jeg 100% kan anbefale til en pigeaften med masser af chokolade!

14 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page