top of page

Bogforum 2017


Det er efterhånden et stykke tid siden, at bogforum har taget sted, men her kommer min noget forsinkede oplevelse af det.

I år var jeg så heldig at blive inviteret derind som en del af Bogforums pressekorps, hvilket gjorde, at jeg fik gratis indgang for alle tre dage. Jeg var der dog kun lørdag og søndag, da der ligesom er en pige her, der er i skole om fredagen... Om lørdagen havde jeg selskab af min dejlige mor, og om søndagen havde jeg selvskab af min bogelskende veninde. <3

Jeg vil lige starte med at præsentere, hvilke programpunkter jeg deltog i, Bogforum er virkelig stort, og derfor kan du slet, slet ikke nå alt du vil - så du bliver nødt til at prioritere. Jeg vil også lige kort fortælle hvis det skete noget specielt på standen.

Lørdag:

  1. Signering af Vildheksen, Lene Kaaberbøl, Tellerup

  2. Sådan vurderer et forlag manuskripter. 5 gode grunde til at gøre sig umage, Skriveværkstedet Heidi Korsgaarde

  3. Kend din målgruppe, Skriveværkstedet Mette de Fine Licht

  4. Medieforbruget under udvikling, kulturminister Mette Bock og forfatter Sarah Engell

  5. Sådan skriver du en god fantasyfortælling, Skriveværkstedet, Katja Berger

  6. Sådan får du omtale i medierne. Find de gode historier i din bog, Skriveværkstedet

  7. Skriv en fængende scene. Sådan skriver du en god nøglescene, Skriveværkstedet Mette de Fine Licht

  8. Science fiction i det 21. århundrede. SF er meget mere end rumskibe og robotter, Science Fiction Cirklen, Flemming R. P. Rasch (For at være ærlig var det her ikke særligt interessant, og vi gik lidt før, at det var slut)

  9. Kagesmagning (Dette var der hele dagen som en stand, men min mor ville rigtigt gerne have noget kage, så det fik hun!)

  10. Anna Neye i samtale om bogen "Emma Gad for hvide", Gyldendal (Jeg havde egentligt ikke planlagt at tage til det her interview, men jeg er glad for, at jeg gjorde - det var så spændende, og nu har jeg så meget lyst til at læse bogen!)

  11. Adam Silvera i samtale om YA-romanen "Fortid er alt jeg har", Gyldendal (MY NEW LOVE!)

Søndag:

  1. Udgiv din bog i udlandet. Sådan lykkes du med din bog på andre sprog, Skriveværkstedet Mette de Fine Licht

  2. Sådan skaber du opmærksomhed på bogmessen. Mød dem med originale ideer, Skriveværkstedet Heidi Vesterbergbøger

  3. Den store amerikanske young adult-forfatter fortæller om sine nyoversatte bøger, Adam Silvera, SPOT Scenen (I STILL LOVE YOU!)

  4. Få signeret dit eksemplar af Nanna Foss´ tredje del af "Spektrum", "Ursiderne", Tellerup (Hun kunne genkende mit Instagram navn!)

  5. Hvorfor er det så svært at skrive om noget selvoplevet? Hør om de værste fælder, Skriveværkstedet Irene Simonsen og Mette de Fine Licht

Overall hvordan var Bogforum 2017?

Alt i alt var bogforum en succes igen i år! Jeg fik signeret bøger af hele tre forfattere, hvor det sidste år kun var én (Patrick Ness). Og for en bogelsker tror jeg bare altid, at det er dejligt at være omringet af andre bogelskere, forfattere, forlag og meget mere.

Ses vi til næste år?

11 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

Slangens Gave

bottom of page