top of page

Vampire Academy, Richelle Mead


Titel: Vampire Academy

Spilletid: 1t. 44 min.

Genre: Fantasy/Actionsfilm

Adapteret af: Vampire Academy, af Richelle Mead

Vampire Academy

I en verden fuld af vampyrer er Rose og Lissa på flugt fra Vogterne, der vil tage dem tilbage til Vampyr Akademiet, hvor farer ligger og venter på, at Rose og Lissa vender tilbage.

Lissa er en Moroi, en kongelig race af vampyrer. Strigoi, Moroi og Dhampirers svorne fjender. Strigoi vampyrer vil gøre alt for at dræbe Moroi vampyrerne for at blive stærkere. Rose er en Dhampir en blanding af Moroi og menneskeblod, Dhampirs sværger deres liv til at beskytte Moroi vampyrerne. En opgave der ikke er helt let.

Efter to år ude i friheden og menneskeverden bliver Rose og Lissa fanget af Vogterne og ført tilbage til Akademiet ,og alt bliver, som det var før deres flugt. Desværre.

Film v.s. bog

Jeg glædede mig vildt meget til at se Vampire Academy filmen efter, at jeg havde læst bogen. Jeg havde ikke rigtigt nogle forventninger til den da jeg i forvejen vidste, at de andre bøger i serien aldrig er blevet adapteret til film - så nogle må jo have synes, at filmen var skuffende eller dårlig.

Jeg vil sige, at jeg godt kunne lide filmen, men den er mangelværdig i form af forklaringer på den magiske verden, relationer mellem folk og de vigtigste scener.

Når man har læst bogen, er det så let bare at udfylde de manglende pladser selv, men hvis jeg ikke havde læst bogen, før jeg så filmen, tror jeg, at jeg ville have været rigtig forvirret! Så jeg ved virkelig ikke hvad min all-over mening, om filmen er, jeg kunne godt tænke mig at se en to´er, men ville jeg betale for at se den i biografen? sikkert ikke.

13 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page