top of page

Syv Minutter Over Midnat, Patrick Ness


Titel: Syv Minutter Over Midnat

Original titel: A Monster Calls

Spilletid: 1 t. 49 min.

Genre: Drama, fantasy

Inspireret af: Monster af Patrick Ness

Syv Minutter Over Midnat

Conor O´Malley får hver dag, tolv minutter over midnat, besøg af et frygtindgydende monster der vil have én ting: sandheden fra Conor.

Conors hverdag er alt andet end et normalt barns. Hans liv er et stort tumult, han bliver mobbet på skolen, hans mor er dødeligt syg, og hans skal højst sandsynligt snart flytte ind hos hans strenge mormor. I mens monstret fortæller Conor historier om skurke og helte, kærlighed og had finder han en vis trykhed i historierne, men han er stadig ikke klar til at fortælle hans egen.

Film v.s bog

Jeg græd ikke, da jeg læste Monster, men det kan jeg love dig for, at jeg gjorde, da jeg så Syv Minutter Over Midnat! Det samme gjorde sig gældende med En Flænge I Himlen, bogen kunne ikke presse en tåre ud af mig, men filmen fik mig til at stortude. Der sker nok bare en ting når du får noget vist?

Det er efterhånden et stykke tid siden, at jeg læste Monster, så alle detaljerne fra bogen stod ikke helt klart for mig, men jeg synes, at filmen opfangede alle de vigtige punkter fabelagtigt! I sær elskede jeg når monstret fortalte historierne, og de smukkeste illustrationer ville dukke op - lidt a la Harry Potter og Dødsregialerne del 1 hvor man hører historien om De Tre Brødre, og ser historien som en form for tegnefilm.

Monster er bare en smuk fortælling, og filmen har for en gang skyld ikke ødelagt bogen - tak!

God læse- og filmlyst!

13 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page