top of page
  • Bogorm

Når bøger bliver en del af dig selv


Hvis du har været en læsehest i flere år, kender du nok det her!

Jeg har længe sagt, at Twilight var min all-time favorit serie. Og jeg har ment det. Det gør jeg ikke mere, da jeg ligesom blev introduceret til Cassandra Clares Shadowhunter-bøger, men det er en helt anden historie!

I en årgang kunne der ikke gå en dag, hvor jeg ikke tænkte på Twilight! Jeg gør tit det med bøger, jeg elsker, at jeg laver fan-fiction inde i mit hoved, lidt ligesomjeg afspiller en film. Det ville jeg gøre med Twilight hele tiden!

Jeg har nok også læst Twilight-serien seks/syv gange, hvilket du selvfølgelig gør med bøger, du elsker! Men det er bare, som om historien har ændret sig lidt, hver gang jeg læser dem...

Men hvis jeg går tilbage, og læser Twilight nu, er det bare ikke det samme. Jeg føler, at historien har ændret sig, at den er blevet anderledes, at Edward og Bellas forhold er helt forkert. Og så gik det op for mig: det er ikke bogen, der har ændret sig, det er mig. Jeg har på et eller andet tidspunkt skabt min egen Twilight, min egen historie.

Og jeg ved virkelig ikke, om jeg skal være glad for det eller ej. Jeg elsker at gå tilbage til min Twilight, men hvis jeg prøver at læse bøgerne nu, er jeg sådan lidt naaah... Det virker bare som om, at de er skrevet til "nyfødte teenagers"!

Har du nogensinde prøvet det her med en bog?


8 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

Slangens Gave

bottom of page