top of page

Again, But Better, Christine Riccio


Titel: Again But Better

Forfatter: Christine Riccio

Sideantal: 373

Udgivelsesdato: 7. maj 2019

Genrer: Contemporary, paranormal sci-fi, romance

Målgruppe: YA

Sprog: Engelsk

Forlag: Wednesday Books

Stjerner: 3.5/5

Again But Better

Shane har levet hele sit liv forkert. For sikkert. For forudsigeligt. Pre-med, perfekte karakterer, og glade forældre lyder måske fantastisk, men Shane har ikke fået nogle venner. Tager hjem hver weekend, og hvad er romantik egentligt?

Shane har besluttet, at hendes liv skal forandre sig.

At hun skal leve noget mere. Så det er naturligvis den perfekte ide at rejse til England for et semester. Der skal Shane få rettet op på alt, det hun fejlede at gøre i college: hun vil få venner, hun vil få hendes drømmejob, og hun vil få en kæreste!

Men det er lettere sagt end gjort. Og snart indser hun, at livet måske er lidt mere kompliceret uden fra hendes sikre, lille boble. Men Shane indser at med den rigtige mængde mod og målrettethed, kan man klare alt. Med et snært af skæbne og magi - så er alle muligheder åbne.

Kunne jeg lide den?

"Again, But Better" startede ud meget ordinary. Der var ikke noget specielt ved den, men den var heller ikke dårlig. Det var bare en 3-stjerners romance bog. Som bogen skred frem blev bogen dog til så meget mere, og jeg kan ikke uddybe det her, da det er en kæmpe spoiler, men tro mig bogen vender lige pludselig, så det er en helt anden historie, du læser!

Bogens handling tager sted i 2011, og der er derfor en del referencer til 2010-erne (hvilket til tider bliver lidt excessive), men overall nød jeg virkelig nostalgien ved de mange referencer til 2011.

Hvad der virkelig reddede bogen for mig, var det budskab den fik igennem, som jeg synes var meget vigtigt. Selvom det er en romantisk bog, så plottet naturligvis handler om romancen mellem to mennesker, får den et budskab igennem med, at du ikke skal smide alle dine drømme og ambitioner for en dreng og, at du samtidig også kan balancere et kickass jobliv med et kærlighedsliv.

Der var en del steder, hvor man godt kunne mærke, at det her var en ny forfatter. Der var en del mindre fejl rent plotmæssigt, og mange ting blev rørt på meget let, men ikke uddybet, imens andre ting simpelthen bare ikke gav mening. For spoilers kan du tjekke min GoodReads anmeldelse.

Jeg tror, den her bog kunne have været fantastisk, hvis det havde været en mere erfaren forfatter bag tasterne, men som det er lige nu, er det en god begyndelse til et forfatterskab!

28 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page