top of page

Heartstopper, Alice Oseman


Titel: Heartstopper: Volume 1

Forfatter: Alce Oseman

Serie: Heartstopper

Nr. i serien: 1/4

Sidetal: 378

Udgivelsesdato: oktober 2018

Genrer: LGBTQIA+, graphic novel, romance

Sprog: engelsk

Forlag: None (selvpubliceret)

Stjerner: 4/5

Heartstopper: Volume 1

Dreng møder dreng. Drenge bliver venner. Drenge forelsker sig.

Mere burde der egentligt ikke være at sige om "Heartstopper" for at få dig til at læse den!

Kunne jeg lide den?

Jeg har lidt svært ved at anmelde "Heartstopper", da jeg normalt ikke anmelder graphic novels og derfor ikke helt ved, hvor jeg skal sætte baren. En ting kan jeg dog sige: "Heartstopper" levede fuldt op til dets utallige hype og var lige så cute som lovet.

Alt ved romanen er faktisk cute; karakterne, deres forhold - sågar tegnestilen. *Cuteness barometer springer*.😍

Oveni al cuteness-nen? er der naturligvis også masser af repræsentation, mest for homo- og biseksuelle i volume 1, men så vidt jeg har hørt skulle der komme massere til i de senere kapitler. Den her serie er vist bare en stor regnbue! "Heartstopper" har også noget over sig, der bare gør, at du får lyst til at vende tilbage til første side, lige som du har vendt den sidste - især også fordi den er så hurtig at læse, da det jo er en graphic novel. Og til det må jeg tage hatten af for graphic novels. Jeg tror aldrig rigtigt, det er gået op for mig hvor meget historie, man kan fortælle blot ved billeder, og hvor få ord man har brug for til at fuldføre sit værk. Det er en ret sej og fantastisk verden, jeg har stukket min lilletå ned i, og jeg kunne godt forestille mig at dykke længere ned... måske helt til anklerne? 😂

Det eneste jeg har ved bogen er, at jeg synes, vores hovedkarakterer er meget unge. Ikke så meget på grund af deres forhold, der indtil videre er meget vanilla, men mere fordi Charlie allerede er out and proud, hvilket virker meget modent og tidligt for en... 14 årig? Når man læser bogen, virker de til at være vores klassiske YA-karakteres alder - sådan 17/18 så det kom lidt som et chok, da deres alder for første gang bliver nævnt.

Men i hvert fald: Girl meets "Heartstopper". Girl reads "Heartstopper". Girl fall in love. Klar anbefaling herfra til alle!

13 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page