top of page

Verden Styrter, Malene Sølvsten


Titel: Verden Styrter

Forfatter: Malene Sølvsten

Serie: Ravnenes Hvisken

Nr. i serien: 2.5/3

Sidetal: 144

Udgivelsesdato: 6. juni 2018

Genrer: YA, fantasy

Sprog: dansk

Forlag: Carlsen

Stjerner: 4/5

Verden Styrter

En fortælling fra Ravenes Hvisken universet.

Varnar er den fødte dræber og kriger og var loyal overfor dronningen. Indtil han pludselig skrifter over på modstandsbevægelsens side. Hvad fik ham til at skifte side? Og hvordan endte han med at blive Annes beskytter?

Kunne jeg lide den?

Det var bittersødt at læse den her korte fortælling om Varnar. Der var gået et par uger, efter jeg havde afsluttet Ravnenes Hvisken 3, og jeg havde alvorligt brug for noget mere Ravnehalløj - og så var det jo godt, at jeg allerede havde betteravn liggende, som bare ventede på, at jeg tog den op. Og "Verden Styrter" var også fantastisk, men alligevel kunne jeg ikke lade være med at blive lidt ked af det, da den sluttede på grund af *host host* noget der sker i Ravnenes Hvisken 3, jeg aldrig nogensinde kan tilgive. Uden en god portion bestikkelse i hvert fald.

Selv elsker jeg Varnar højt nok til, at jeg glædeligt kunne have læst hele bogen fra hans perspektiv, og selvom det gav noget meget sej insiderinfo om de andre karakterer ved også at få bidder af historien fra deres perspektiv, ville jeg have fortrukket full on Varnar. For lyder det ikke som en drøm? 😍

Der skete også det her ved "Verden Styrter", som jeg har set ske i andre ekstra historier til elskede universer som the Prince af Kiera Cass, en ekstra historie til The Selection og Midnight Sun af Stephanie Meyer, en ekstra historie til Twilight. Som begge er historier, der er fortalt fra den mandelige love interest´s perspektiv ligesom "Verden Styrter". Alle disse historier har også været fantastiske, fordi man er kommet ind i de her stakkels, forvirrede mænds hoveder! Der er bare et problem: de slutter alle sammen, lige når man ved at historien skal til at blive virkelig, virkelig god (i hvert fald på den hede romanceskala). Så ja min kritik er vel egentligt lidt, at jeg bare gerne ville have mere. Nej, jeg omformulerer lige. Jeg havde brug for mere! 😫

Under alle omstændigheder og trods knuste hjerter var "Verden Styrter" en rigtig god tilføjelse til Ravnenes Hvisken universet, og jeg glæder mig endnu mere til den næste tilføjelse nemlig "Livets Blod" udkommer lige om lidt! 🥳🥳

I mellemtiden må du være venlig som Mathias, dit humør lige så højt som Lunas og ... finde lækre mænd ligesom Anne?? 😂

11 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page