top of page

Ravnens Hvisken 2, Malene Sølvsten


Titel: Ravnenes Hvisken 2

Forfatter: Malene Sølvsten

Serie: Ravnenes Hvisken

Nr. i serien: 2/3

Sidetal: 622

Udgivelsesdato: 21. juni 2017

Genrer: YA, fantasy

Sprog: dansk

Forlag: Carlsen

Stjerner: 5/5

Ravnenes Hvisken 2

Tre vil dø. To vil hun svigte. En må hun slå ihjel. Hvor langt vil hun gå for at standse Ragnarok? En gammel ven opsøger Anne, dødeligt såret, og når kun lige at fortælle hende, at hendes søster er taget til fange. For at befri sin søster må Anne selv risikere livet og krydse over til en verden, hun aldrig har set. Ukendte farer lurer, og imens bliver hun plaget af synet af sit eget mord. Men hvorfor bliver hun ved med at se det? De fik jo afværget det i tide. Eller gjorde de? Hele sit liv er Anne blevet forladt. Nu indser hun, at for at redde sin søster må hun selv svigte dem, hun elsker. Men kan hun gøre det?

Kunne jeg lide den?

Jeg har gjort noget dumt. Jeg læste Ravnenes Hvisken 3, før jeg fik skrevet anmeldesen af "Ravnenes Hvisken 2". Hvilket gør det så meget sværere for mig at adskille bøgerne, da jeg nu mere husker bogen som en samlet serie. Men whatsoever så arbejder vi med det, min hjerne leverer!

Der var naturligvis mange af de ting, jeg godt kunne lide fra Ravnenes Hvisken, som gik igen her i toeren. Karakterne var igen fantastiske, sjove og unikke. Sproget var igen skrevet formidabelt (det ordforråd Malene Sølvsten har!😯) og bogen giver mig altså bare en helt special uhyggelig, magisk og mytologisk vibe. Det gør, at du ikke bare føler, at du sidder og læser nogle ord på et stykke papir, men at du faktisk oplever en historie, og selv føler, at du er en del af det.

Nu når vi snakker om indlevelse i historier. Skal vi så lige snakke om, hvor meget Malene Sølvsten leger med vores kære, små, dyrebare hjerter? Plot twist efter plot twist, knusende skæbne efter knusende skæbne. Komplicerede forhold og øreindtævende forhold. Ærligt har man også bare lyst til at ruske i Anne en gang imellem. Bare lidt. Meget.

Malene Sølvsten gjorde det sørme igen og leverede en fantastisk bog, der kan biddrage til dansk fantasy, når det er bedst!

25 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page