top of page

Every Heart a Doorway, Seanan McGuire


Titel: Every Heart a Doorway

Forfatter: Seanan McGuire

Serie: Wayward Children

Nr. i serien: 1/5

Sidetal: 173

Udgivelsesdato: 5. april 2016

Genrer: mystery, LGBTQIA+, fantasy

Målgruppe: Middle Grade / YA

Sprog: engelsk

Forlag: Tor.com

Stjerner: 3.5/5

Every Heart a Doorway

Børn er altid forsvundet i mystiske skygger, gennem skjulte døre og ned i kaninhuller.

Men der kommer et tidspunkt, hvor de magiske verdener sender børnene tilbage til den virkelige verden.

Nancy er en af dem, der er blevet sendt tilbage. Sammen med alle de andre børn på Miss Wests skole for uberegnelige børn.

Til fælles med alle de andre børn er, at de vil gøre alt for at komme tilbage til hver deres magiske verden.

Men som Nancy ankommer til skolen, begynder der at blive begået mord på eleverne. Nu må Nancy og hendes nyfundne på-en-måde venner finde ud af hvem morderen er - inden det går for vidt.

Var den god?

Historien er meget unik, interessant og let at sluge (da den er under 200 sider!) og det er en stor del af, hvorfor jeg godt kunne lide den. Karaktererne i historien er også super unikke, og jeg har aldrig set nogen som dem før. De er alle så mærkelige, mystiske - og ej at forglemme forskellige.

Historien handler om at finde sit sted og ikke at være forstået, men samtidig kommer der også elementer ind som seksualitet og identitet, hvilket jeg synes er meget smooth og godt gået!

Selve historien skulle man lige ind i før man fik lyst til at læse videre, selv følte jeg lidt at jeg tvang mig selv til at læse bogen, da historien ikke trak synderlig meget i mig til at starte med.

Jeg tror bestemt, at det er en serie, jeg kunne finde på at læse videre i, men det kan overvejes om 2´eren skal prøves at lyttes til. Selvom det er en serie, kan bøgerne dog også sagtens læses individuelt, da du får en form for endelig slutning i bog 1 (i hvert fald for Nancys karakter).

11 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page