top of page

An Absolutely Remarkable Thing, Hank Green


Titel: An Absolutely Remarkable Thing

Serie: An Absolutely Remarkable Thing

Forfatter: Hank Green

Sidetal: 352

Udgivelsesdato: 25. september 2018

Genrer: YA, sci-fi, contemporary

Sprog: engelsk (kan fås på dansk)

Forlag: Dutton

Stjerner: 1.5/5

An Absolutely Remarkable Thing

Carlerne var der bare en dag.

Og April er den første til at opdage dem. Da hun sammen med, hendes ven laver en video på YouTube, med New York Carl går den viralt, og April er pludselig verdenskendt.

Det viser sig, at New York Carl er en ud af mange. Carlerne er blevet placeret rundt omkring i verden i storbyerne, men ingen ved rigtigt, hvad de er, og hvad de vil.

April må tage konsekvenserne berømmelsen har på hendes forhold, hendes identitet og hendes sikkerhed. Samtidig må hun også være frontfigur i undersøgelsen af Carlerne og finde ud af hvad de vil have fra os.

Var den god?

Præmisset for den her bog er utrolig interessant, men desværre synes jeg ikke, at plottet levede op til det. Jeg var allerede lidt skeptisk, da jeg gik ind i bogen. Hank Green, som du nok allerede ved, er John Greens bror, og selvom John Green er en velanset forfatter, bryder jeg mig ikke om særligt mange af hans bøger, derfor var jeg lidt spændt på, hvad hans bror havde at byde på.

Af en kort bog (for mig) føltes den utroligt lang, og plottet kedede mig nærmest hele vejen igennem. Jeg var fuldkommen ligeglad med historien og April, synes jeg, var en virkelig irriterende hovedperson. I det hele taget var bogen bare virkelig bizar.

Bogen har en underlagt humor i sig, som f.eks. hovedpersonens navn, som er April May. Jeg værdsætter god humor i en bog, men mange steder gik humoren over og blev cheezy i stedet for sjov. Bogen er også fyldt med internet referencer (hvilket lidt giver sig selv, når hovedpersonen bliver en YouTuber) og dette var en ting, jeg synes fungerede rigtig godt for bogen.

Jeg er meget i konflikt med mig selv om, hvad jeg synes om skrivestilen. På nogle områder synes jeg, den var fantastisk andre steder forfærdelig. Jeg tror dog, jeg hælder mest til, at den var fantastisk, og f.eks. er begyndelsen en af de bedste, jeg længe har læst. Det var også ret interessant at læse om, hvad berømmelse gør ved dig, da April May virkelig bare bliver til en værre og værre person.

Slutningen var noget af det, jeg bedst kunne lide ved historien, desværre var det jo bare slutningen, så jeg kunne ikke dykke ned i dette. Til at starte med troede jeg, at dette ville blive en stand-alone, men det viser sig, at det er en serie, i så fald giver slutningen mening, men jeg tvivler på, at jeg kommer til at læse videre i serien.

Alt i alt kunne jeg rigtigt godt lide starten og slutningen, men alt ind i mellem kunne jeg godt have undværet og det kedede mig i søvn. Mange gange.

12 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page