top of page

Ravnenes Hvisken, Malene Sølvsten


Titel: Ravnenes Hvisken

Forfatter: Malene Sølvsten

Serie: Ravnenes Hvisken

Nr. i serien: 1/3

Sidetal: 707

Udgivelsesdato:1. juni 2016

Genrer: YA, romance, krimi

Sprog: dansk

Forlag: Carlsen

Stjerner: 5/5

Ravnenes Hvisken

17-årige Anne kan se hændelser i fortiden, og en nat genoplever hun et uhyggeligt gammelt mord. En rødhåret pige bliver myrdet og får skåret et runetegn i ryggen. Men kort efter begynder rødhårede piger at blive dræbt på egnen, og tegnet er på dem alle. Pludselig er den lille by fuld af fremmede. De har mystiske kræfter, og de kredser om Anne, som ikke er vant til at have folk tæt på. Den asatroende Luna, den gudesmukke Mathias og den mystiske Varnar ønsker alle at hjælpe hende. Men er de venner eller fjender? Kan hun stole på sine følelser efter et helt liv alene? En vil hun forelske sig i. En vil blive hendes bedste ven. En vil redde hendes liv. Og en vil slå hende ihjel.

- Fra Goodreads

Var den god?

Jeg ved godt, at jeg er aaaalt for sent til at fangirle over "Ravnenes Hvisken", men nu er jeg altså ankommet til festen! Det gode ved at jeg først er begyndt at læse bøgerne så sent er, at jeg ikke behøver at vente på, at serien bliver færdigudgivet, og det er jeg utroligt glad for (for jeg ved ikke, om jeg ville være overlevet ventetiden).

"Ravnenes Hvisken" var fyldt med anderledes, sjove og elskværdige karakterer og mange af dem endte med at overraske mig, og viste sig at være alt andet end man troede!

Sproget var flydende og virkelig smukt. Det eneste der er at sige til sproget, er at det ikke altid var særligt nutidigt og ikke decideret passede specielt godt til en 17-årig pige, men ellers var det fantastisk! En ting jeg især elskede ved sproget var, hvordan engelske ord var blevet blandet ind i det - hvilket var meget realistisk for hvordan unge taler i dag. Så ja . . . sproget var både til tider meget realistisk og knap så realistisk.

Jeg synes også selv, at det var vildt fedt at læse om nordisk mytologi, da det er noget man lærer utroligt lidt om i skolen, på trods af at det engang var vores religion og kultur. Hvem skulle have troet at nordisk mytologi, krimi og fortællingen om en 17-årig piges liv ville mixe så godt? Men det gjorde det, og det blev endda et virkelig fedt resultat.

Bogen gav mig en speciel vibe. Hygge og uhygge på samme tid. Det var meget let at lade sig opsluge af Annes univers, og man kunne nærmest ikke lægge bogen fra sig, da man først var gået i gang.

Jeg vil varmt anbefale "Ravnenes Hvisken" til alle fantasy-, krimi- og i det hele taget fiktionselskende mennesker derude. Jeg lover at I bliver taget på et eventyr!

 

Jeg vil godt lige sige, at den bagsidetekst gav mig angst under hele min læsning. Forelskelse, nemt nok. Venskab, nemt nok. Men hvem der ville dræbe hende??! Jeg turde ikke stole på nogen karakterer! Og jeg betivlede hele tiden selv om nogle af de gode ville vende os ryggen! Ren totur! (men jeg nød det)

Og kan vi ikke også lige blive enige om, at hver gang Varnar står over for et problem, så løber han bare? That´s my man.😂

27 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page