top of page

Oplyst, Tara Westover


Titel: Oplyst (Educated)

Forfatter: Tara Westover

Sidetal: 381

Udgivelsesdato: 20. februar 2018 (DK: 22. februar 2019)

Genrer: Biografi, voksen, religion, memoir

Sprog: Dansk (org. sprog engelsk)

Forlag: Lindhardt og Ringhof

Stjerner: 4/5

Oplyst

Oplyst er fortællingen om en ung kvindes kamp for at finde sig selv og sin plads i verden. Det er en beretning om stærk familieloyalitet og den sorg, der opstår, når man bryder båndene til sine nærmeste. Skrevet med den største indsigt giver bogen et billede af, hvad uddannelse og læring betyder for et menneske.

- Fra Goodreads

Var den god?

"Oplyst" er i sandhed en smuk og gribende fortælling om vigtigheden af uddannelse, og hvor stor en effekt din opvækst har på dig. Bogen rørte eller chokerede mig flere gange, og jeg kunne flere gange tage mig selv i at forundres over, at det her faktisk var en sand fortælling og ikke endnu en af mine fiktionsbøger.

Det tager læseren et stykke tid at komme ind i Taras liv, og det kan godt være en smule kedeligt til at starte med, men som Tara bliver ældre, bliver historien også mere spændende og tager hurtigt fart på.

Hvis du leder efter en gribende bog fra virkeligheden, kan jeg varmt anbefale "Oplyst".

9 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page