top of page

Kragens Kald, Leigh Bardugo


Titel: Kragens Kald (Six of Crows)

Serie: Six of Crows

Nr. i serien: 1/2

Forfatter: Leigh Bardugo

Sidetal: 459

Udgivelsesdato: 29. september 2015 (DK:15. februar 2018)

Genrer: YA, fantasy

Sprog: dansk

Originalsprog: engelsk

Forlag: CarlsenPlus

Stjerner: 3/5

Kragens Kald

Seks forbrydere sætter sig ud på en umulig opgave.

Kaz har svært ved at sige nej til en umulig opgave, så da han bliver spurgt om at befri et gidsel i verdens bedst bevogtede fæstning, kan han ikke sige nej. Pengesummen er stor, men det samme er farerne.

Kaz samler et hold af sine bedste forbrydere, og sammen tager de afsted til deres livs farligste mission.

Var den god?

På den ene siden kunne jeg virkelig godt lide den her bog, og på den anden side synes jeg, at den var møgkedelig. Selvom det er en bog, jeg ville skyde til at være meget plot-driven, så er "Kragens Kald" i høj grad drevet af karakterne. Det skal så også siges, at hver enkel karakter i bogen har en unik personlighed og baggrund, der gør det spændende at lære om dem, og hvordan de er havnet, hvor de er. Selve Kaz´fortid opdager du langsommere end de andres og meget hen ad vejen, da det er lidt af et mysterie. Det var noget af det, der gjorde bogen meget langtrukken og kedelig for mig, men hen ad mod slutningen når man endelig havde fundet ud af, hvad for en fætter han var, slugte jeg bogen. Slutningen efterlod mig især på et sted hvor jeg bare bliver nødt til at læse videre i serien. Du skal under alle omstændigheder ikke læse den her bog kun på grund a plottet, men mere på grund af karakterernes personligheder og forhold til hinanden.

Magisystemet er ret anderledes i den her verden, end hvad jeg før har læst om, hvilket jeg værdsætter, til gengæld kan det også være en smule forvirrende.

Selve byen bogen foregår i, som jeg mener hedder Rotterdam, giver mig også major Amsterdam vibes - som hvis jeg har læst rigtigt er intentional. Det er også værdsat.

Forresten fandt jeg også ud af, at jeg har læst den her bog i den forkerte rækkefølge ifølge Grisha-universet, så det kan muligvis også skyldes min uvidenhed om universet. 🤷‍♀️

31 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page