top of page

The Witch Doesn´t Burn in This One, Amanda Lovelace


Titel: The Witch Doesn´t Burn in This One

Forfatter: Amanda Lovelace

Oplæser: Amanda Lovelace

Længde: 1 t. 17 min.

Serie: Women Are Some Kind of Magic

Nr. i serien: 2/3

Format: Lydbog

Udgivelsesdato: 6. marts 2018

Genrer: Poesi, feminisme

Sprog: Engelsk

Forlag: Andrews McMeel Publishing

Stjerner: 1/5

The Witch Doesn´t Burn in This One

Amanda Lovelace er tilbage med endnu en poesikollektion af feministiske digte efter the princess saves herself in this one.

Var den god?

Jeg skal ærligt melde ud fra starten, at jeg ikke kan bedømme kvaliteten af poesisen da oplevelsen af at lytte til det her overskygger alt andet, da det var så forfærdeligt. Umiddelbart tænkte jeg, at det ville være en meget fed bog at lytte til, da man så selv kan opleve, hvordan forfatteren læser sine digte op, men så slog det mig. Det her er insta-poetry, (ikke officielt navn for det, men jeg har navngivet det det, og det holder) og en af tingene ved insta-poetry er, at oplevelsen i lige så høj grad består af at se digtene som at læse dem. Sommetider finder du sider, der gentager det samme ord / sætning igen og igen i et mønster eller ja... bare gentager sig selv til siden er fyldt ud. Dette kan være meget flot at kigge på, men åh venner jeg sad og følte, at jeg blev hjernevasket, da jeg skulle lytte til hele fem minutter af en monoton stemme, der sagde "you have to eat". Fattede godt budskabet efter de første ti gange, det blev gentaget. (Jeg hørte ikke hele "digtet" da det simpelthen var for forfærdeligt, men det tog en evighed at scrolle forbi det, og det skete ikke kun med et digt!).

En anden ting ved insta-poetry er deres trigger warnings, der nærmest er længere end bogen selv. Listen, jeg forstår godt formålet med trigger warnings som sygdom, voldtægt eller lignende der kan have haft traumatiserende oplevelser for læseren, der ikke er i en psykisk tilstand, hvor de skal mindes om disse oplevelser. Men der var en trigger warnings for menstruation i den her bog.

Jeg lader det lige synke ind.

Det er nemlig ret latterligt ikke?

Okay måske har alle piger haft en traumatisk oplevelse med menstruation.

But, seriously?

Den her bog går også under genren feminisme, hvilket jeg er all in for, men når du laver menstruation til en trigger warning gør man det så ikke til noget særligt og "farligt" i stedet for en naturlig ting alle kvinder går igennem hver måned, som varulven der bliver nødt til at indse, at det bliver fuldmåne hver måned (her skal det siges, at kvinder ikke bliver til pelsede monstre en gang om måneden, men min indre bogorm kunne ikke lade være med at lave sammenligningen).

Jeg var ikke fan af lydbogen og tør nok aldrig høre poesi som lydbøger igen, men hvis du godt kan lide digte, feminisme og seje mønstre vil jeg da anbefale at tjekke den fysiske bog ud. Eller e-bogen. Bare for varulvens skyld lad bare vær med at lytte til den.

11 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page