top of page

Queens of Geek, Jen Wilde


Titel: Queens of Geek

Forfatter: Jen Wilde

Sidetal: 262

Udgivelsesdato: 14. marts 2017

Genrer: YA, LGBTQ+, Contemporay, Mental Health

Sprog: engelsk

Forlag: Swoon Reads

Stjerner: 4/5

Queens of Geek

Charlie elsker spotlightet og er i sit rette element til SupaCon. Hun er en vlogger og skal til at promovere sin første film. SupaCon er lige den chance, hun havde brug for til at vise sine fans, at hun er over sin ekskæreste - og Co-star - Reese Ryan. Da Charlie til SuperCon støder ind i sit long-time crush Alyssa Huntingson, finder hun ud af, at hendes crush måske ikke var så ensidigt, som hun havde troet.

Taylor fortrækker at blende i med mængden. Hendes hjerne er anderledes end andres, og hun er bange for forandringer. Og hvis der er en ting i sit liv, hun ved aldrig vil ændre sig, er det hendes super platoniske forhold til sin bedste ven Jamie. Men da Taylor hører, at der er lavet en speciel CosPlay konkurrence til hendes yndlings fandom, begynder hun at spekulere på, om nogle forandringer er til det bedre.

Var den god?

"Queens of Geek" vandt mit hjerte over i løbet af nul komma fem! En ting er, at karakterne var så lette at relatere til. Charlie har for eksempel lyserødt hår (note: se den smukke forside), og jeg har lyserøde striber i mit hår! (jk jeg farvede mit hår efter, at jeg havde læst bogen færdig, men det er da et meget sjovt sammentræf)

En anden ting er at Charlie er vlogger (hey I´m a newbie booktuber over here), og at Taylor har det svært socialt. Dette er selvfølgelig meget individuelle ting for mig, men jeg tror, at rigtigt mange kan relatere til det ligesom mig. En anden ting er hvor dejligt up to date og moderne bogen er med en fandoms messe og indblandingen af sociale medier!

Bogen er også spækfyldt med diversitet i alle former og farver. Blandt andet:

- Forskellige kropstyper (Taylor er buttet/fed whatever you call it)

- Homoseksuel / bisekusel repræsentet (Især er vi fan af biseksualiten her for the b isn´t silent in LGBTQ!)

- Forskellige racer/ hudfarver repræsenteret

- Psykiske sygdomme

Bogen kommer også selv meget kort ind på, hvor vigtigt det er at føle sig set i samfundet, når man er en minoritet. Blandt andet da Taylor møder en anden pige med autisme til SuperCon. Tro det eller ej, men diversitet kan redde liv. Karakterne i den her bog har også en fantastisk character growth og viser at sygdomme for eksempel, ikke skal stoppe dig for at nå dine drømme og gribe fantastiske muligheder.

Kort skal det dog også lige siges, at hele YouTube aspektet er ret urealistisk i bogen. Det fremgår som en sjov fritidsaktivitet, du lige kan bruge en halv time på, og så får du en million visninger. That´s not life. Og man kan godt mærke, at forfatteren ikke er YouTuber selv, men alt andet? ret perfekt.

11 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page