top of page

How to Be a Bawse: A Guide to Conquering Life, Lilly Singh


Titel: How to Be a Bawse: A Guide to Conquering Life

Forfatter: Lilly Singh

Sidetal: 315

Udgivelsesdato: 28. marts 2017

Genrer: biografi, humor, self help

Sprog: engelsk

Forlag: Ballantine Books

Stjerner: 2,5/5

How to Be a Bawse

Youtuberen, skuespilleren, komikeren Lilly Singh har i sin bog sammenfattet fire steps til, hvordan du bliver en bawse.

En bawse er modsat en boss, en der ikke kun styrer i sit arbejdsliv, men en der styrer livet.

I sine 50 kapitler guider hun læseren igennem de første skridt til at blive en bawse og nå sine mål med et drys af humor for at gøre det hele lettere at sluge.

Var den god?

Jeg har tidligere været en stor fan af Lilly Singhs YouTube videoer, hvilket jeg er i mindre grad nu. Men jeg må sige, at hendes bog skuffede. Jeg havde ikke forventet et masterpiece, jeg ville prise, men jeg havde forventet en bog, jeg nogenlunde ville kunne lide (hvilket jeg til dels også fik).

Lilly Singh har lavet en super flot bog med billeder, illustrationer og masser af farver der springer i øjnene. Farverne ofrer dog lidt den professionelle følelse, bogen ellers kunne have haft, lidt ligesom Jenteloven gør, der også var super smukt illustreret, men ikke føltes så faktuel. En ting er blandt andet hvor meget skriftstørrelse, billeder og highligtede citater fylder i bogen, hvilket er en hel del. Selv læste jeg ikke de highligtede citater efter første kapitel, da jeg indså, at de bare var taget fra teksten. Når kapitlerne alligevel ca. er to sider eksklusiv billeder osv. er det altså ikke nødvendigt at highlight nogle citater, og så mind blowing er de heller ikke. Min hukommelse er ikke en guldfisk.

Bogen er fyldt med sjove vendinger og ha ha-oplevelser, men den fik mig nu aldrig til decideret at grine højt. Mere puste luft ud af mine næsebor lidt kraftigere end normalt.

Jeg kan rigtigt godt lide, hvordan hvert kapitel har en pop-kultur reference og så spiller på det resten af kapitlet, eller en kendt, eller en personlig oplevelse osv. det skaber en rigtig fin sammenhæng mellem de forskellige kapitler og laver en dejlig afrundet cirkel for læseren. Bogen lykkedes også med at motivere mig, og når jeg ikke er produktiv give mig skyldfølelse. Desværre var den ikke super interessant at læse, og jeg følte aldrig et behov for at læse videre, men det der motiverede mig var at nå mit mål med hvor mange kapitler, jeg skulle have læst den dag.

En bog jeg kan anbefale til die-hard fans af SuperWoman og til lette faktasbøger.

10 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page