top of page

Autoboyography, Christina Lauren


Titel: Autoboyography

Forfattere: Christina Hobbs, Lauren Billings

Sidetal: 407

Udgivelsesdato: 12. september 2017

Genrer: coming-of-age, LGBTQ, YA, romance

Sprog: Engelsk

Forlag: Simon & Schuster

Stjerner: 4/5

Autoboyography

Tanners familie flyttede for et par år siden fra Californien til Utah. Fra en stor by til den lille, meget religiøse Provo. Flytningen gjorde, at den ellers biseksuelle Tanner der var kommet ud, sprang ind i skabet igen.

Men da hans bedste ven Autumn udfordrer ham til at tage Provo Highs skriveseminar det sidste kvarte år af high school, et seminar der går ud på at skrive en bog på 4 måneder, møder Tanner Sebastian Brother. Sebastian deltog i seminaret sidste år, og hans bog er nu ved at blive udgivet samtidig med, at han er blevet mentor for skriveseminaret dette år. Sebastian Brother er søn af byens præst, og Tanner indser meget hurtigt, at han falder for ham.

Var den god?

"Autoboyography" kombinerede to ting, jeg ikke har læst om før: seksualitet og religion. Ovenikøbet repræsenterede "Autoboyography" den mormonske religion, som jeg vidste meget lidt om, inden jeg gik ind i bogen. To ting jeg er meget fan af, at der blev sat fokus på i en YA bog om seksualitet.

Bogen romance, puh hah man får det da lidt varmt! De romantiske scener var skrevet så intens og passioneret, at man lynhurtigt forelskede sig i Sebastian og Tanner! Dog vil jeg sige, at der til tider skete lidt for meget mellem linjerne til, at jeg kunne følge helt med. Nogle ting blev bare svagt antydet, og andre stedet skete deres forhold bare meget fra den ene dag til den anden.

To andre ting jeg elsker, at bogen har med er biseksualitet og skrivning. Som spirrende forfatter selv elsker jeg at læse bøger, der har aspekter af skrivning eller læsning med, om det så bare er et subplot som her. Samtidig har litteraturen i dag virkelig brug for mere bi-rep! Man læser nærmest altid kun om homoseksuelle mænd, hvilket ganske vist også er vigtige at få repræsenteret, men hvor er de biseksuelle og lesbiske?

Alt i alt knuselskede jeg "Autoboyograpy" og slugte den råt! Og så det cover?!! Det er så smukt!!!

P. s hvis du er typen, der elsker et godt soundtrack, til den bog du læser lige nu, så skal du tjekke HIM af Sam Smith ud!

P. p. s TIL DIG DER HAR LÆST BOGEN

Når Sebastians bogcover bliver beskrevet lyder "Autoboyographys" cover ikke lidt som en svag efterligning af Sebastians?

10 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page