top of page

Aristotle and Dante Discovers the Secrets of the Universe, Benjamin Alire Sáenz


Titel: Aristotle and Dante Discovers the Secrets of the Universe

Forfatter: Benjamin Alire Sáenz

Sidetal: 359

Udgivelsesdato: 21. februar 2012

Genrer: LGBT, YA, romance, coming-of-age

Sprog: Engelsk (kan fås på dansk)

Forlag: Simon & Schuster

Stjerner: 5/5

Aristotle and Dante Discovers the Secrets of the Universe

Ari er sur på livet og har en bror i fængslet. Dante ser det bedste ved alt, og ved tilsyneladende alt der er at vide.

Da de to drenge, en sommer mødes ved poolen, har de til at starte med ikke noget tilfælles, men hurtigt blomster et venskab af den slags, der varer for livet op. Som de to drenge prøver at lære universets hemmeligheder, lærer de også, hvem de selv er, og hvem de gerne vil være.

Var den god?

Jeg elskede Ari... og nu orker jeg ikke at skrive navnet på bogen mere!

Kapitlerne er dejligt korte, og der er mere samtale end beskrivelse, hvilket gør at du flyver igennem den. (Naturligvis også hjulpet afsted af et fantastisk plot)

Sproget er virkelig smukt og poetisk, og jeg havde konstant lyst til at skrive citater ned, men så ville jeg være endt med næsten hele bogen skrevet ud!

Bogen minder mig på mange områder om Call Me By Your Name, en anden bog jeg elskede, sproget i de to bøger minder om hinanden, og så handler de begge om seksualitet uden faktisk at dvæle ved at nævne nogle ord om det.

Vores to hovedpersoner Ari og Dante er simpelthen også så dejlige og elskværdige, og argh jeg elsker bare denne bog!

En stor anbefaling herfra til et hurtigt read der bliver hos dig i lang tid.

3 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page