top of page

Fifty Shades - Fanget, E. L. James


Titel: Fifty Shades - Fanget

Serie: Fifty Shades of Grey

Nr. i serien: 1/3

Forfatter: E. L. James

Sidetal: 533

Udgivelsesdato: 25. maj 2011

Genrer: Erotik, romantik, voksen

Sprog: Dansk

Original sprog: Engelsk

Forlag: Pretty Ink

Stjerner: 3/5

Fifty Shades - Fanget

Anastasia Steele skal interviewe den succesrige forretningsmand Christian Grey.

Hun finder ham på en gang både facinerende og skræmmende og prøver så vidt muligt at slå ham ud af hovedet idntil han en dag dukker op på hendes arbejdsplads.

Nu mere Ana lærer Grey at kende finder hun også ud af at han går med nogle mørke hemmeligheder og lyster. Men hun finder samtidig også sine egne lyster.

Var den god?

Selvom jeg ikke ikke helt har lyst til at indrømme det så ja - den var god. Sproget er helt klart det, der mangler mest, da det er ret ensformigt og har grammatiske fejl, der kan gøre nogle af sætningerne knudrede. Mange af samtalerne virker også alt for konstrueret og ikke ægte. Jeg var positivt overrasket over, at bogen ikke led under fanfiction-syndromet, da dette er en Twilight fanfiction udgivet under nye navne. Fanfiction-syndromet er at der er 80 kapitler på 200 sider, da det tit er den længde man udgiver på på nettet. Fifty havde meget passende omkring de 20 kapitler på 500 sider.

Hvis du har Twilight i tankerne, imens du læser bogen er det meget tydeligt, at det er en fanfiction. Handlingsforløbet matcher næsten præcis med bog 1 i Twilight og karaktertrækkene er naturligvis også meget ens. Så hvis det forstyrrer din læsning så lad vær med at tænke på det og læs bogen som et unikt værk.

Jeg er ikke helt sikker med mig selv om, hvor jeg står i forhold til Ana og Greys forhold. Nogle gange bliver det usundt og for kontrollerende, andre gange er det fint nok og ja bare en fetish. Du må selv finde ud af, hvor du står ved at læse bogen. Jeg vil dog give bogen det, at den er meget medrivende, og jeg har virkelig lyst til at læse videre i serien nu!

9 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page