top of page

Gemina, Amie Kaufmann & Jay Kristoff


Titel: Gemina

Serie: The Illuminae Files (Illuminae Filerne)

Nummer i serien: 2/3

Forfattere: Amie Kaufmann & Jay Kristoff

Udgivelsesdato: 18. Oktober 2016

Genrer: YA, Sci-fy, dystopi

Sprog: Engelsk

Forlag: Penguin Books

Stjerner: 4/5

Gemina

Ombord på station Heimdall bor Hanna dejligt uvidende om at Hypatia, med Kady Grant, er på vej mod hendes station med nyheder om Kerenza invasionen.

Også ombord på Heimdall er Nik - din average drugdealer fra en kriminel familie.

Men så bliver Heimdall også angrebet. Og et malfunktionelt ormehul gør måske, at hele Hannas hverdag bliver ædt op inden aftensmad.

Men heldigvis har Hanna og Nik styr på det. På en måde.

Var den god?

Jeg gav 1´eren i The Illuminae Files 2 stjerner, så det er en ret stor forbedring fra sidste bog, og det er udelukkende, fordi jeg fulgte folkets mening og lyttede til den i stedet for at læse den. Selvom bøgerne i serien er enormt seje grafisk, mangler lydbogen bestemt ikke noget! Den er læst op med fuldt cast og lydeffekter, der til sammen giver den perfekte creepy, humoristiske og forvirrende stemning til bogen.

I 1´eren fik mine øjne simpelthen for meget af det gode! Der var for meget at kigge på til mine øjne, og jeg faldt konstant i søvn, men som lydbog kan du lave alle mulige andre aktiviteter imens, og de klarer alt læsningen for dig! Som sagt er de her serie utroligt forvirrende, og lige meget om jeg læser eller hører dem, går jeg helt sikkert glip af nogle detaljer, for hold da op mand der er meget og mange at holde styr på! Og hvem er død og hvem er ikke død? Jeg ved det ikke ærligt talt ikke mere . . .

"Gemina" var ligesom Illuminae fyldt med utroligt interessante og unikke karakterer, plot twist der vil noget og en fantastisk humor! Hvis du har læst bogen, eller hvis du har dig det til gode, den sang der (som virkelig mindede mig om en kvindelig version af Whistle af Flo Rida)! Mere siger jeg ikke, men jeg skraldgrinede hver gang den kom på. Fantastisk teknik til lige at lette den ellers ret så intense stemning.

Alt i alt en virkelig god oplevelse og jeg glæder mig til, at se hvad afslutningen på serien har at byde på!

8 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page