top of page

An Echo in the Bone, Diana Gabaldon


Titel: An Echo in the Bone

Serie: Outlander

Nummer i serien: 7/12 (tror jeg det bliver til i alt)

Forfatter: Diana Gabaldon

Sideantal: 1136

Udgivelsesdato: 22. september 2009

Genrer: Fantasy, YA

Sprog: Engelsk (Forventet udgivelsesdato på dansk: 17. september 2019, i følge Gyldendal)

Forlag: Orion Books

Stjerner: 4/5

An Echo in the Bone

Claire og Jamie søger mod Skotland, efter at deres hus brændte ned på Frasers Ridge.

Den amerikanske revolution går for alvor i gang, og far og søn kommer mod deres vilje overfor hinanden i kamp.

I fremtiden spøger fortidens spøgelser, og uventede mysterier dukker op.

Hverdagen bliver aldrig kedelig i Outlander.

Var den god?

I 2019 prøver jeg at være lidt hårdere i min bedømmelse af bøger, og derfor har jeg "kun" givet An Echo in the Bone 4 stjerner, selvom jeg overall ville give Outlander-serien 5 stjerner.

Der er meget action i bogen, som der er i alle Outlander bøgerne, og jeg kan heller ikke helt forstå, at vi startede der og endte her, som jeg har det med alle bøgerne - samtidig følte jeg bare, at jeg manglede noget. Der sker oftest noget helt forfærdeligt i bøgerne, der bare knuser mit hjerte, og det gjorde der også her. Bare ikke i samme grad. Og det lyder mærkeligt, men ja jeg savende lidt totur (der naturligvis ikke må dræbe mine yndlingskaraktere bare traumatisere dem blidt).

Jeg kunne godt få lidt for meget af William og John Grey, scenerne selvom jeg egentligt godt kan lide de to karakterer - jeg vil bare gerne læse om dem i samspil med nogle andre karakterer. Dette blev dog også meget bedre, nu længere jeg kom i bogen, og jeg kunne bedre og bedre lide at høre om dem og deres liv.

Det er virkelig svært at sige mere om så lang en bog uden at spoile, så nu overlader jeg det til dig at læse den, hvis du synes, den lyder god. Jeg både græd og grinte, da jeg læste den i hvert fald!

7 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page