top of page

Inkarnation, Pernille L. Stenby


Titel: Inkarnation

Serie: Mestenes-Serien

Nummer i serien: 1

Forfatter: Pernille L. Stenby

Sideantal: 428

Udgivelsesdato: 16. august 2018

Genrer: Psykologisk Fantasy, LGBTQ+

Sprog: Dansk

Forlag: Ulven og Uglen

Stjerner: 3/5

Inkarnation

Der er kun tågen og Hans stemme, indtil et lys vækker Mestenes til live, men kroppen er fremmed, og dens minder vil ikke give slip. Mestenes er endt på Rovel Akademiet, en af Sydkystens skoler for elver med farlige evner. Evner, som Mestnes selv er i besiddelse af. For at komme hjem må Mestenes finde ud af, hvad der er sket, og hvem der er til at stole på.

- Fra bogens bagsidetekst

Var den god?

Selve konceptet med at vågne op i en fremmed krop og ikke ane noget om nutidens normer synes jeg er virkelig interessant, og så er forsiden jo også så latterligt smuk!

Jeg synes dog, at der gik lidt for meget tid, hvor jeg var virkelig forvirret - ikke nok med at Mes ikke aner, hvad der foregår, bliver du også introduceret for et helt nyt magisk samfund, som du lige skal ind i.

Handlingen gik også en smule langsomt til at starte med, da vi netop lige skulle på plads i universet, men hen mod slutningen kom der meget mere action, og det kunne jeg rigtig godt lide.

Der var også nogle enkle humoristiske steder lige for at tage the presure off - jeg er altid fan af lidt god humor i en bog.

Jeg synes også, at Axten er en utroligt interessant karakter, og glæder mig til at se mere til ham i de fremtidige bøger!

Jeg vil anbefale Inkarnation til dig, der søger en meget unik og nytænkende bog med nogle fantasi- og LGBTQ-elementer.

22 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page