top of page

Illuminae, Amie Kaufman & Jay Kristoff


Titel: Illuminae

Serie: Illuminae_Filerne

Nummer i serien: 1/3

Forfattere: Amie Kaufman & Jay Kristoff

Sideantal: 599

Udgivelsesdato: 20. oktober 2015

Genrer: Science Fiction, YA, romance

Sprog: Dansk

Original sprog: Engelsk

Forlag: Politikens Forlag

Stjerner: 2/5

Illuminae

Denne morgen troede Kady, at det værste ting hun nogensinde skulle gå igennem var at slå op med sin kæreste Ezra. Samme morgen bliver deres planet invaderet.

Året er 2575, og to megakoncerner er i krig over en lille planet i udkanten af universet. Synd at der ikke var nogen der tænkte at advare folkene der boede på den.

Med ild regnende ned over dem er Kady og Ezra - som knap og knapt taler til hinanden - nødt til at søge flugt i et evakuerende rumskib.

Men deres problemer er kun lige startet da en dødlig sygdom, med skrækindjagende resultater bryder ud.

Dem der burde hjælpe dem kunne vise sig at være deres fjende, og ingen ved helt hvad der foregår.

Kady er tvunget til at hacke ind i rumskibets database for at forsøge at løse problemet, og den eneste der kan hjælpe hende, er den person, som hun har mindst lyst til at tale med - hendes ekskæreste.

Var den god?

Bogen er let-læslig, sassy og sjov, men jeg er bare virkelig ikke til bøger der foregår i rummet.

Selve historien fangede mig overhovedet ikke, og det tog mig virkelig lang tid, at finde ud af hvad der overhovedet foregår - derfor får bogen overall kun to stjerner.

Til gengæld elskede, elskede jeg virkelig måden den er fortalt på. Det er så unikt og specielt og spændende, og lader dig gribe bogen an på en helt anden måde, end du traditionelt gør.

Når det så er sagt faldt jeg konstant i søvn, når jeg læste den . . . så måske blev det også lidt for meget af det gode.

Jeg har hørt mange gode ting om bogens lydbøger, så hvis jeg skal læse toeren, bliver det nok som lydbog, og så håber jeg, at det hjælper mig igennem den noget hurtigere!

Jeg anbefaler bogen til dig som godt kan lide Star Wars-ting (jeg aner ikke hvad Star Wars faktisk handler om, men den foregår da i rummet!) og unikke fortællinger.

16 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page