top of page

Queen Of Air And Darkness, Cassandra Clare


Titel: Queen Of Air And Darkness

Serie: The Dark Artifices

Nummer i serien: 3/3

Forfatter: Cassandra Clare

Sideantal: 880

Udgivelsesdato: 4. december 2018

Genrer: Fantasy, YA

Sprog: Engelsk

Forlag: Margaret K. McElderry Books

Stjerner: 5/5

Queen Of Air And Darkness

Hvad hvis fordømmelse er prisen for sand kærlighed?

Uskyldigt blod er blevet spildt på trapperne af Rådets hal, det hellige hjerte for Skyggejægerne. Efter Livia Blackthorns tragiske død er Klaven på kanten af en borgerkrig. En del af Blackthorn familien flygter til Los Angeles, i søgen efter at finde kilden der forsager tørkenen, der langsomt dræber racen af warlocks.

Samtidig tager Julian og Emma desperate beslutninger for at putte deres forbudte kærlighed til siden og tage på en faretruende mission til landet af Fe for at genvinde den Sorte Volume af de Døde.

Hvad de finder i hofferne er en hemmelighed, der kan rive Skyggeverden fra hinanden og åbne en mørk vej ind i en fremtid, de aldrig ville have kunnet forstille sig.

Fanget i et løb mod tiden må Emma og Julian redde Skyggejægernes verden, før de dødelige krafter fra parabatai forbandelsen ødelægger dem og alle de elsker.

Var den god?

I løbet af de første tredive sider sidder jeg og stortuder, og det er langt fra den sidste gang i bogen, jeg klemte et par tårer ud.

Jeg græd, jeg grinte og jeg græd et enkelt sted af glæde. Jeg følte basically bare alle følelserne i denne bog!

Spændingsniveauet var skruet op på maks. hele bogen igennem, hvilket både er helt vildt fantastisk og frustrerende, da jeg valgte at gå i gang med bogen på en mandag, hvilket resulterede i, at min hjerne ikke ville lade mig falde i søvn om aftenen, fordi jeg hele tiden tænkte på bogen. Ikke så smart når du skal op og have matematik klokken 8:00 næste dag . . .

Igen har Cassandra Clare skrevet en utrolig inklusiv bog, om du så tænker på seksualiteter, hudfarve eller personlighed finder du det hele her! Ikke nok med at alle de her ting er med i bogen, normaliserer hun det også virelig godt. Jeg vil godt tænke på mig selv som et meget åbent menneske, men det betyder ikke, at jeg nødvendigvis forstår alt om alt, så for eksempel en ting som polygami fik Cassandra Clare mig til at forstå meget bedre i QOAAD.

Jeg ved ikke helt hvordan jeg har det med slutningen på bogen. De andre serier i skyggejægeruniverset har givet en meget klar afslutning på historien om de karakterer vi følger, samtidig med at den sagtens kunne bygges videre på i de andre skyggejæger serier, men i QOAAD er slutningen meget åben og leder meget op til den næste serie The Wicked Powers. Jeg ville godt have haft et punktum, hvor jeg føler, at jeg har fået et komma.

Alt i alt en virkelig fantastisk bog fra Cassandra Clare. *surprise*

P. S nogen der kan sige mig, hvad jeg gjorde med mit liv, inden jeg startede den her bog, for jeg har glemt det . . .

9 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page