top of page

The Gentleman´s Guide To Vice And Virtue, Mackenzi Lee


Titel: The Gentleman´s Guide To Vice And Virtue

Serie: Montague Siblings

Forfatter: Mackenzi Lee

Sideantal: 513

Udgivelsesdato: 27. Juni 2017

Genrer: YA, historisk roman, LGBT, romantisk

Sprog: Engelsk

Forlag: Katherine Tegen Books

Stjerner: 5/5

The Gentleman´s Guide To Vice And Virtue

Henry "Monty" Montague er født til at være en gentleman, men selv ikke de fineste skoler i England og den konstante misbilligelse fra hans far har kunnet tæmme hans lyst for alkohol og vågne op i sengene hos enten mænd elle kvinder.

Men som Monty skal til at starte på hans store tour af Europa, er hans ønske om et liv fyldt med nydelser og skandaler i fare for at komme til en ende.

Hans far forventer ham ikke kun at overtage familiens ejendom, når han kommer tilbage, men han har også en umulig forelskelse på sin bedste ven, og rejsemakker, Percy.

Dog er det ikke i Montys natur at give op. Selv med hans lillesøster, Felicity, på slæb sværger han på at lave denne årlange eskapade til en sidste uforglemmelig "hurra" og flirte med Percy fra Paris til Rom.

Men da en af Montys dumme beslutninger udvikler deres tour til en hastig mandejagt over hele Europa, kan Monty ikke lade være med at stille spørgsmålstegn, ved alt han ved, inklusiv hans forhold til den dreng han beundre.

Var den god?

Den her bog var fantastisk og jeg takker min amerikanske veninde Abigail mange gange for at anbefale den til mig!

1.

Layoutet var en smuk, magisk tidskapsel.

2.

Sproget var så hylende morsomt, og hver sætning var konstrueret helt genialt. Jeg har mange citater fra den her bog. Ikke fordi de er mega dybe, som mange af mine andre citater er, men bare fordi de ganske enkelt var geniale sætninger.

3.

Man faldt så hurtigt pladask for karakterne - i sær vores tre hovedpersoner, men lige så meget alle bipersonerne og vores skurke. Hvilket er en anden ting jeg virkelig elskede.

Vi har flere skurke i den her bog, men flere af dem skifter side eller vi ændre holdning om dem undervejs.

Montys personlige udvikling var også fantastisk! Monty er en person med mange fejl, men det fantastiske er, at han godt selv ved det - han ved bare ikke hvordan, han skal ændre det. Hvilket er en ting jeg i hvert fald godt selv kan genkende i mig selv, for hvordan gør man sig selv til det "perfekte" menneske?

Alle karakternes personudvikling var i det hele taget bare så flydende og hjertevarmende.

4.

Jeg elskede også hvordan en historisk roman som denne tog fat på emner som seksualitet, race, køn og sygdomme. Basically alle de store emner.

Når vi læser historiske romaner, er det sjældent vi finder LGBT elementer i dem "fordi det ikke fandtes dengang", men pointen er bare at selvfølgelig fandtes det - det blev bare ikke anerkendt.

5.

Det er i det hele taget bare en fantastisk historie og en sand page-turner.

Jeg har læst et sted, at nogle kalder den "Simon Vs. the Homo Sapiens Agenda i 1700-tallet" og jeg ved ikke lige, om jeg er enig i lige det statement, men ligemeget hvad anbefaler jeg den her bog på det kraftigste.

8 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page