top of page

the princess saves herself in this one, amanda lovelace


Titel: the princess saves herself in this one

Serie: Women Are Some Kind Of Magic

Nr. i serien: #!/3

Forfatter: Amanda Lovelace

Sideantal: 200

Udgivelsesdato: 23. april 2016

Genrer: poetry, feminimse, non-fiction

Sprog: Engelsk

Forlag: Andrews McMeel

Stjerner: 3/5

the princess saves herself in this one

Historien om en prinsesse

forvandlet til en pige

forvandet til en dronning.

Var den god?

the princess saves herself in this one er ligesom alle andre insta-poetribøger: vi er allergisk overfor versaler, vi har en trigger warning, der er længere end bogen selv, vores forside er enkel og mystisk, og vi er hella-feministiske + vi skriver korte digte der fylder fire linjer, men bruger en hel side til dem.

Nu har jeg kun læst "insta poetri" af Rupi Kaur før, og hun havde dog tegninger til at udfylde hendes tomme huller på siderne, så det savnede jeg lidt her. En anden ting er, at jeg virkelig ikke kan se forskel på de to kvinders skrivestil. Jeg føler at Rupi Kaur ligesågodt kunne have lagt navn til den her bog som Amanda Lovelace. Hvilket ikke er et positivt tegn, da man gerne skulle have noget individualisme i sin skrivestil.

Det er ikke, fordi jeg ikke kan lide de her bøger, ellers ville jeg jo ikke blive ved med at købe dem. De er bare meget mainstream, og det kan man godt mærke.

Amanda Lovelace skal dog have mega mange pluspoint for hendes Harry Potter referencer og generelt bogorm/skrivenørd referencer. Det elsker jeg altid, når der er i bøger, da jeg selv er begge dele!

5 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page