top of page

The Mortal Instruments, the graphic novel, volume 1, Cassandra Clare & Cassandra Jean


Titel: The Mortal Instruments

Serie: The Mortal Instruments

Volume: 1

Forfatter: Cassandra Clare

Illustrator: Cassandra Jean

Sideantal: 208

Udgivelsesdato: 7. november 2017

Genrer: Urban fantasy, YA, graphic novel

Sprog: Engelsk

Forlag: Yen Press

Stjerner: 3/5

The Mortal Instruments, graphic novel, volume 1

I Cassandra Clares kendte første shadowhunter bog kan du på ny dykke ned i historien, der nu er blevet smukt illustreret af Cassandra Jean.

Det meste spændende Clary laver er nok at være sammen med hendes bedste ven Simon. Indtil hun pudselig ser mennesker og ting, kun hun kan se, og hendes mor forvinder.

Clary bliver kastet ud i den farlige skyggeverden fuld med vampyrer, varulve, dæmoner og dem som bekæmper dem . . . skyggejægere.

Var den god?

The Mortal Instruments er en af min all-time yndlings serier og derfor blev jeg jo nødt til at eje de for nyligt udgivede graphic novels, der i to bøger dækker den første bog i serien.

*Her vil jeg også lige komme med en disclaimer, at jeg intet aner om graphic novels, da det er den første af slagsen, jeg har læst, og jeg læste den kun på grund af, at jeg elsker serien så meget. Negative holdninger jeg kommer med til bogen kan godt vise sig at være et kendetegn fra en graphic novel*

Til at starte med opdagede jeg egentlig ikke at bogen sprang nogle events og kapitler over, men efter at jeg havde læst begge volumer færdigt, kunne jeg godt se, at der var en del mindre scener, jeg virkelig elsker fra bogen, og synes giver karakterme personlighed og gør dem virkelige, der var væk.

Derfor vil jeg ikke anbefale at læse disse graphic novels uden at have læst bogen på forhånd, for du går altså glip af noget guld!

Du kan også se at kapitlerne er blevet slået sammen og ændret ved at de to graphic novels til sammen har 12 kapitler, hvor bogen har 23.

Jeg kan heller ikke lige se, hvorfor den første bog skulle deles op i to graphic novels, da de ikke er særligt tykke nogle af dem, og man sagtens kunne have samlet dem.

Dog vil jeg også sige at det var sjovt at se nogle af scenerne blive illustreret.

1. Fordi du kunne se hvordan Cassandra Clare havde forstillet sig karakterne.

2. Du kunne se nogle flere detaljer og måske få nogle spørgsmålstegn fra bøgerne opklaret.

Jeg kunne også godt lide den ene ekstra scene, der var blevet tilføjet med Sizzy (jeg lagde ikke mærke til, at der var mere end den ene), men jeg synes nu ikke, at det udligner alle de scener, der var blevet taget fra bogen.

6 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page