top of page

Seven Stones To Stand Or Fall, Diana Gabaldon


Titel: Seven Stones To Stand Or Fall

Forfatter: Diana Gabaldon

Sideantal: 521

Udgivelsesdato: 27. Juni 2017

Genrer: Historisk fiktion, fantasy, short stories, science fiction, tidsrejser, romantik

Sprog: Engelsk

Forlag: Century

Stjerner: 2/5

Seven Stones To Stand Or Fall

Seven Stones To Stand Or Fall er en kollektion af syv short stories i Outlander universet.

Nedenunder kommer et kort resume af hver historie.

The Custom Of The Army

John Gray er til et selskab i London og støder på ål. Han ender med et deltage i en kamp.

The Space Between

Du følger Michael Murray og Joan Mackenzie på vej til Paris, hvor Joan skal være nonne. På vejen støder de på nogle franskmænd, vi har mødt før . . .

A Plague Of Zombies

John Gray og zombier som i faktiske zombier.

A Leaf On The Wind Of All Hallows

Hvordan døde Rogers forældre helt præcist, og havde de mon også et møde med stenene?

Virgins

Et par år før Jamie møder Claire er Jamie og Ian i Paris og prøver desparat at miste deres mødom, imens de bliver sendt på en mission for at beskytte en jødisk pige.

A Fugitive Green

Historien om hvordan John Grays storebror mødte hans fremtidige kone Minnie.

Besieged

John Gray er tilbage i Jamaica og hører nyheden om en spansk invasion på Havana, hvor hans mor tilfældigvis befinder sig.

Var den god?

Jeg kunne ikke særligt godt lide den her bog, hvilket var ret skuffende, da jeg knuselsker Outlander.

For det første: hvorfor er historierne ikke sat i kronologisk rækkefølge. Det giver da absolut ingen mening, i den rækkefølge de er sat i!

Så havde jeg nok også håbet på noget mere Jamie og Claire og mindre John Gray.

De fleste historier handlede netop om John Gray og hans familie, og ved du hvad, jeg er faktisk ret ligeglad med John Gray, selvom jeg tydeligvis godt kan se, at Diana Gabaldon elsker ham, siden hun har givet ham så meget opmærksomhed i den her bog OG hans egen serie. Jamie var også meget lidt til stede og Claire var ikke-eksisterende.

Ikke hvad jeg havde regnet med, da jeg begejstret ønskede mig bogen.

Diana Gabaldon siger selv i starten af bogen, at du sagtens kan læse historierne uden at have læst bøgerne først uden at blive spoilet.

Det vil jeg give hende delvis ret i. Jeg blev meget spoilet for en kommende død mit hjerte ikke lige var klar på der vel må ske i Outlander 7 eller 8 . . . men det var stort set også det.

Jeg tror at min yndlings short story var The Space Between, da man virkelig lærer meget og får afsløret meget (haha det var også der jeg blev spoilet om døden, og jeg græder stadig). Du ser virkelig mange karakterer og . . . ja den var bare god!

Når jeg nu skriver short stories, skal du være forberedt på, at de på ingen måde er short. De fleste historier er omkring 100 sider, hvilket bascially er en lille bog. Men ja Diana Gabaldon kan godt lide at skrive meeeget.

Det at de var så lange gjorde også, at jeg skimmede en del, i sær i John Gray historierne for I REALLY DON´T CARE.

Det tog mig også flere måneder at komme igennem bogen. Hvilket siger sin del om, hvor kedelig jeg synes den var. De historier jeg godt kunne lide slugte jeg dog på ingen tid.

Til sidst vil jeg slutte af med at sige, at jeg kun anbefaler bogen hvis du virkelig godt kan lide John Gray og er die-hard Outlander fan, og meget gerne vil se de små glimt af Jamie og hans familie. Jeg er selv en ret hard-core Outlander fan, men det var bare ikke nok her . . .

9 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page