top of page

Dear Evan Hansen, Val Emmich, Steven Levenson, Benj Pasek og Justin Paul


Titel: Dear Evan Hansen (Kære Evan Hansen)

Sprog: Engelsk (Kan fås på dansk)

Sideantal: 358

Forfattere: Val Emmich, Steven Levenson, Benj Pasek, Justin Paul

Forlag: Penguin books

Genrer: YA, musical til bog

Stjerner: 5/5

Dear Evan Hansen

Kære Evan Hansen i dag bliver en fantastisk dag, og det er fordi . . .

High school elev Evan Hansen skriver breve til sig selv hver dag, men en dag havner en af hans breve i hænderne på den fortvivlede misbruger Connor Murphy, som tilfældigvis er bror til pigen, som Evan lige har erklæret sin kærlighed til i sit brev.

Næste dag har Connor Murphy begået selvmord, og Connors familie vender sig mod Evan Hansen i troen om, at han var hans ven.

Og pludselig er Evan Hansen ikke usynlig mere - heller ikke af den pige han altid har gået og drømt om.

Men han ved, at han gør noget forkert. Men kan det være så forkert, når du samtidig hjælper folk?

Var den god?

Jeg startede mit bekendtskab med Dear Evan Hansen via musikken fra muscialen på YouTube, og jeg faldt pladask for det meget hurtigt, så da jeg fandt ud af, at den blev skrevet om til en roman (åbenbart den første musical der er blevet skrevet om til en roman og ikke omvendt) kan du nok forestille dig mit ansigtsudtryk, og da jeg fandt bogen i Amsterdam, blev jeg ekstatisk!

Det var fantastisk at kunne høre musikken fra musicalen, imens jeg læste bogen, samtidig med at jeg for første gang kunne sætte hele historien sammen i stedet for bare have høre brudstykker af den i sange.

I det hele taget synes jeg også bare, at romanen var skrevet smukt. Forfatterne har virkelig udnyttet sprogets finurligheder.

jeg kunne også relatere til Evan Hansen på mange områder. Ikke ned til det depressive område, men mere bare tankegangen og følelser generelt.

Og selv om bogen egentlig handler om et ret mørkt og tungt emne, er den humoristisk og let at læse.

En bog jeg helt sikkert kan anbefale videre!

9 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page