top of page

Fyre & Flammer, Lucy & Tony afslører alt, Cathy Hopkins


Titel: Fyre & Flammer - Lucy og Tony afslører alt (Mates, Dates - The Secret Story)

Sprog: Dansk

Originalsprog: Engelsk

Serie: Fyre & Flammer

Nummer i serien: 13

Sideantal: 222

Forfatter: Cathy Hopkins

Forlag: Gyldendal

Genrer: Middle school, romantik

Stjerner: 4/5

Fyre & Flammer - Lucy & Tony afslører alt

Det var kærlighed ved første blik, dengang Lucy så Tony for førte gang. Siden blev de halvkærester, uvenner, helkærester, bare venner og sådan lidt af det hele.

Hvad skete der egentligt mellem Lucy og Tony? Og hvor står de nu? Nu får du endelig hele svaret - og både Lucy og Tonys version af historien om deres forhold.

Var den god?

Igen er de fire stjerner fra mit 12-årige jeg, for jeg kan stadig huske, hvor meget jeg elskede denne bog - for jeg shippede selvfølgelig Tony og Lucy helt vildt! xD

. . . Igen ligesom den første viste det sig lidt som en skuffelse at genlæse den.

Du skal helt klart have læst alle de andre bøger i serien, før du læser denne her, da den spoiler alt dens handlingsforløb fra den første til den sidste bog (med en del spring selvfølgelig).

Jeg følte ikke, den her bog havde så meget originalitet. Klart - man får noget mere af historien fra Lucys synspunkt, og man får for første gang noget af historien for Tonys, men der sker ikke ligefrem noget vildt nyt og spændende, du ikke har læst om i de andre bøger.

Og så kan jeg heller ikke lade være med at sige, at Lucy er 14, og er sammen med en 17/18-årig dreng . . . hvilket er min alder . . . det virker som et ret stort aldersspring, når man er nede i min aldergruppe, men whatever det tænkte 12-årige Sofie slet ikke over.

Forsiden passer heller ikke særligt godt til beskrivelserne af Lucy, for Lucy er der på ingen måde lav i forhold til Tony. Hvor hun nærmest er dværgestørrelse i bøgerne, men whatever det tænkte 12-årige Sofie heller ikke på.

. . . Jeg tror bare at jeg stopper her inden jeg disser den mere

- du skal vide at 12-årige og sikkert også 13/14-årige Sofie elskede den her serie, så det er da også den aldergruppe, jeg varmt kan anbefale den til (for på trods mine diss anbefaler jeg den faktisk)

6 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page