top of page

What If It´s Us, Becky Albertalli & Adam Silvera


Titel: What If It´s Us (Hvis Det Er Os)

Sprog: Engelsk (kan fås på dansk)

Sideantal: 433

Forfattere: Becky Albertalli, Adam Silvera

Forlag: Simon & Schuster

Genrer: YA, contemporary

Stjerner: 5/5

What If It´s Us

Mød Arthur og Ben.

Arthur er i New York for sommeren, i mens han arbejder for hans mors advokatfirma. Arthur tror på, at universet er med ham, og at livet virkelig kan være som en musical.

Det bliver han bare bekræftet i da han møder Ben.

Ben synes universet er noget lort.

Der er en grund til, at han skal ned med en boks med hans ekskærestes ting i til postkontoret.

Det bliver Ben bekræftet i, da universet adskiller Arthur og Ben kort efter deres første møde.

Men hvad hvis universet siger, at de skal mødes igen?

Men hvad hvis universet siger, at det bare ikke skal være dem?

men hvad hvis det gør?

Var den god?

Endelig har jeg fået læst Becky Albertalli og Adam Silvera længe ventede bog! Troede vi nogensinde på, at der kunne komme noget andet end fantastisk ud af et samarbejde mellem de to? Det tror jeg ikke.

What If It´s Us er som forfatternes andre bøger fyldt med popkultur referencer, og som musicalelsker blev jeg specielt begejstret for dette. Enhver Harry Potter-fan skal selvfølgelig som altid også føle sig set her.

Bogen havde den perfekte blanding af cringe teenage romance, humoristiske scener og en blanding af de to forfatteres andre bøger der gjorde det til en sand pageturner for mig.

Jeg er typen der laver æseløre ved mine yndlingssteder (sorry not sorry), men det droppede jeg helt her, for så skulle hele bogen være foldet og krøllet sammen! (emojii med hjerteøjne)

Karakterne er meget elskværdige, forskellige og moderne. Det er en ting, jeg kan komme til at tænke på ved begge forfatteres andre bøger, denne inklusiv, da de tager fat i så meget moderne lige nu for at gøre den sjov og underholdende at læse. Det må samtidig også bare gøre, at den umuligt kan have en lang levetid, da de om ti år sikkert tænker: "whaat?" til mange af referencerne. Dog er det noget der tiltrækker mange læsere nu.

Det var bare lige den analytiske bogorm, der kom ind der . . .

Jeg tror ikke rigtigt før, jeg har forstået forskellen mellem en kærlighedshistorie og en historie om kærlighed, men det fik den her bog mig virkelig til at fatte med Arthur og Bens historie!

Det sidste jeg har at sige til dig, er bare: "Gå ud og find bogen og så læs den, hvis du vil have

en sød og hurtig kærlighedshistorie!"

7 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page