top of page

milk and honey, Rupi Kaur


Titel: milk and honey (mælk og honning)

Sprog: Engelsk (kan fås på dansk)

Sideantal: 204

Forfatter: Rupi Kaur

Forlag: Andrews McMeel Pub

Genrer: Poesi

Stjerner: 3/5

milk and honey

milk and honey er en digtsamling om kærlighed, smerte, trauma, overgreb, at hele og femininitet.

Rupi Kaur fører dig gennem hendes liv og erfaringer med digte, der er præcise, korte og smukt illustreret i små, enkle sort-hvid tegninger.

Var den god?

Jeg må være ærlig og sige, at jeg blev lidt skuffet efter at have læst the sun and her flowers, som er Rupi Kaurs anden bog, før milk and honey som er hendes første.

Det er selvfølgelig godt, at hun er blevet bedre til at skrive siden hendes første bog, men jeg følte, at hun gentog sig selv i nogle af digtene, eller at nogle af dem meget simpelt kunne være blevet skrevet sammen - hvor det bare føltes som et stunt for at få bogen til at fylde mere, at man har adskilt dem.

Samtidig rørte mange af digtene mig i the sun and her flowers, hvor jeg ikke helt på samme måde blev rørt her. Temaerne i de to bøger går også meget igen og ordene og handlingen . . . og det hele er bare meget . . . det samme.

Jeg kunne dog stadig godt lide milk and honey, og jeg kan specielt godt lide hvor meget dybde, der er til de ellers så enkle tegninger, som jeg endnu en gang har lyst til at farvelægge, når du kigger på dem lidt mere dybdegående.

Hvis du bare har lyst til at se hvad de her Insta-poetry er om og kun vil læse én bog, vil jeg anbefale dig at læse the sun and her flowers i stedet for milk and honey.

11 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page