top of page

Fyre & Flammer og oppustelige bh´er, Cathy Hopkins


Titel: Fyre & Flammer og oppustelige bh´er

Serie: Fyre & Flammer

Nummer i serien: #1

Sprog: Dansk

Original sprog: Engelsk

Sideantal: 153

Forfatter: Cathy Hopkins

Forlag: Gyldendal

Genrer: Middle grade

Stjerner: 4/5

Fyre & Flammer og oppustelige bh´er

Der er uendeligt mange gode grunde til, at det ikke er sjovt at være Lucy.

Hendes forældre er for eksempel øko-hippier, hendes bedste veninde Izzie er begyndt at hænge ud med den nye pige Nesta, og tre er ligesom for meget! Og så har Lucy ingen bryster, som i at hendes brystkasse ligner en tolvårig drengs.

Men en dag ser Lucy verdens flotteste fyr på gaden, og derfra forandrer hendes liv sig på alle måder!

Var den god?

Jeg har givet bogen 4/5 stjerner, udfra første gang jeg læste serien. Det her er min tredje/fjerde gang, jeg læser serien, så ja jeg kender efterhånden plottet ret godt.

Første gang jeg læsten bogen, elskede jeg den virkelig, og jeg relaterede til Lucy på så mange områder. Plus det er en sjov og hurtigt læst bog. Bare flere plusser.

De andre gange jeg har læst dem har nok været i one sitting i sommerferien for nostalgiens og hyggens skyld. Denne her gang læste jeg den som en filler-bog, da jeg venter på nogle bøger, jeg skal i gang med at læse fra posten *ihh*, så jeg havde brug for noget hurtigt og nemt at læse - og ja så tog jeg den her serie op igen.

Jeg nød den ikke helt i samme grad som de andre gange. Jeg tror bare, jeg er blevet tilpas meget ældre, til at synes at plottet og sproget egentligt er lidt latterligt. Jeg læste den nu stadig hurtigt og nød den til en vis grad.

En anden ting jeg lagde mærke til denne her gang er, hvor grimt coveret egentligt er . . . det virker bare som noget dårligt og hurtigt Photoshop, men ved du hvad det tænkte mit 12-årige jeg ikke på, så det dømmer mit 17-årige jeg det heller ikke på.

Det er i hvert fald en bog, jeg kan anbefale til det lidt yngre publikum, i starten er deres pubertet.

Bogen, og ikke mindst serien, tager rigtigt mange vigtige og underholdene emner op på en let og sjov måde der gør, at man bare har lyst til at læse videre.

8 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page