top of page

A Breath of Snow and Ashes, Diana Gabaldon


Titel: A Breath of Snow and Ashes (Et Pust ad Sne og Aske)

Serienavn: Outlander

Sprog: Engelsk (Forventes på dansk i januar 2019)

Sideantal: 1390

Forfatter: Diana Gabaldon

Forlag: Arrow Books (Gyldendal)

Genrer: Historisk fiktion, kærlighed, science fantasy

Stjerner: 5/5

A Breath of Snow and Ashes

Den royale koloni af North Carolina og guvernøren beder Jamie om at forbinde det nye land og indianerne samtidig med, at han støtter kolonien for kongen og kronen.

Der er bare et lille problem. Jamie ved, fra hans tidsrejsende kone, datter og svigersøn, at om tre år vil krigen ende og kongens mænd vil være på den tabende side.

Samtidig truer et klip fra Wilmington Gazette, der siger, at Jamie og Claires død ved en brand kommer nærmere og nærmere . . .

Var den god?

Ja hvor skal man begynde på en anmeldelse af 1390 sider?

Lad os starte med:

Jeg har været ekstremt god til at spoile mig selv med vilje til de her bøger, fordi jeg ikke kan holde spændingen ud, men alligevel formår bogen at overraske mig gang på gang med plotwists og uventede drejninger i historien! How the hell do you do that Diana?

Og jeg ved ikke . . . når jeg selv læser bag på de her bøger i Outlander-serien, synes jeg egentlig ikke, at de lyder specielt spændende, men det er fordi, det er umuligt at få alt det gode fra bogen ned på en side uden at ødelægge det hele. Men holy gracamoly de her bøger er gode!

Jeg blev lidt halv-bange, da jeg ikke synes, at den foregående bog var lige så spændingfyldt som alle de andre bøger i serien. Derfor blev jeg virkelig "lettet", da jeg susede igennem den her som de andre og elskede den dybt og inderligt.

Derimod ikke sagt at den foregående bog ikke var smaddergod, det var bare ikke en page-turner i samme grad som de andre.

A Breath of Snow and Ashes formåede at knuse og hele mit hjerte så utalligt mange gange i den her bog, og jeg kan bare ikke fangirle og anbefale den her serie (og tv-serie) nok!

Jeg kan sige dig at folk, du ikke ville have troet blive gravide.

Og folk du ikke havde troet dør.

Og du møder nogen, du ikke havde forventet. Overhovedet.

AHHH jeg elsker det her <333

11 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page