top of page
  • Bogorm

Rød Opstand


Rød Opstand

Alle de steder jeg havde hørt tale om Rød Opstand, eller Red Rising har sagt, at den er den nye Hunger Games, hvilket man må sige sætter høje standarder for den!

I de første hundrede eller deromkring sider må jeg indrømme, at jeg ikke så det og hvis jeg ikke have læst folk der sammenlignede dem, er jeg heller ikke sikker på, at jeg ville have set dem.

De eneste steder jeg synes, det lignede hinanden var alle drabene, der bliver spildt noget bog i de her bøger!

Igen er samfundet delt op i grupper, som vi også før har læst om:

The Selction

The Hunger Games

Divergent

Og sikkert mange flere..

I Rød Opstand er de delt op i farver, hvor de røde er de laveste, og de gyldne er de højeste eller dem med mest værdi. Inden for hver individuel farve er der også en form fra hierarki, udfra om du er i den høje eller lave ende af din farve.

Ligesom i The Hunger Games er vores hovedperson i den laveste farve nemlig rød. Han vælger så at hjælpe med at bringe de gyldne ned ved at begynde Rød opstand. Samtidig finder han ud af, at det måske ikke er alle gyldne der er onde...

Jeg vil ikke sige, at jeg ikke kunne lægge den ned igen, efter jeg først var begyndt på den, for det kunne jeg sagtens, den var god nok, men det er ikke en af de bøger, jeg vil læse igen og igen. Jeg hungre heller ikke efter at læse de næste bøger i serien - desværre.

Storytime!

Jeg deltog engang i en konkurrence på Gyldendals Instagram, som jeg var så heldig at vinde tredjepladsen i, det gjorde, at jeg vandt tre bøger hvor Rød opstand, var en af dem! I skulle have set min glædedans, da jeg fandt ud af, at jeg havde vundet!!

God læselyst (:


9 visninger1 kommentar

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page