top of page
  • Bogorm

The Selection


Prinsessehistorien vi alle har ventet på

Jeg elsker The Selection! Det er en fantastisk vidunderlig awesome bog!

Jeg har i et stykke tid gået og tænkt over, at der manglede en "voksen" prinsessehistorie derude, og så kommer der en, og den er fantastisk!!

Når jeg siger voksen, mener jeg en historie, hvor de ikke svæver på lyserøde skyer bogen igennem. The Selection er vel egentlig i Science-Fiction genren, da den foregår i fremtiden, det er ikke noget, der er tydeligt at mærke, så man tænker over det, men der har for eksempel været en fjerde verdenskrig.

Den spiller lidt på det samme som The Hun

ger Games og Divergent, med systemer folk er blevet placeret i.

The Selection har både kærlighed, jalousi, drama, action og spænding og den er fuldstændig fantastisk, hvilket jeg snart har sagt et par gange! xD

The Selection

America er en fem´er. Hun er i en af samfundets laveste kaster. America er dybt forelsket i hendes hemmelige kæreste Aspen, men han er en seks´er. Fattigere end hende selv. Hendes mor ville aldrig tillade ægteskab mellem dem, da det ville kræve at America blev en seks´er.

Hver gang et barn at kongefamilien er gifteklar, bliver de giftet for enten at berolige samfundet eller skabe forbindelser med andre lande.

Hvis det er en pige bliver hun giftet bort, og hvis det er en dreng bliver der holdt en udvælgelse. (Er der noget der siger ´PLING nu oppe i dit hoved? The selection..)

I år er det Maxons tur til at gifte sig.

Til udvælgelsen bliver der trukket 35 gifteklar kvinder, der får lov til at komme op til paladset for at have chancen for at vinde prinsens hjerte. Gæt hvad - America bliver valgt... chok :p

Læs den nu bare!

Jeg er ikke i stand til at forklare handlingen, så den er bogen værdig, så du må hellere bare læse den. NU!

Tro mig jeg taler sandt! Jeg forklarer den ikke til dens værdighed. Jeg prøvede at forklare min søster handlingen i dag, og hun begyndte at grine af mig. :/

Fra trillinger til femlinger

The Selection skulle originalt have været en trilogi, men blev senere til fem bøger. Jeg gætter på, at der er fordi den solgte så godt.

De to sidste bøger forgår flere år efter udvælgelsen, men jeg tør næsten ikke at sige noget om dem, hvis du ikke har læst de første tre endnu, for så afslører jeg ALT for meget! :p

Jeg synes ikke de to sidste bøger, er ligeså gode som de første tre, men de giver en god slutning på serien.

Færdig med The Selection?

Hvis du nu har læst The Selection færdig, og hungre efter mere, er der også bogen Happily Ever After, som er en masse ekstra historier samlet i en dejligt ekstra-skatte-basse-bog. Der er blandt andet en historie fortalt fra Maxons synsvinkel. Hvor ville jeg godt læse en hel bog fra hans synsvinkel!

Storytime!

Kender du det, at du har lånt en bog på biblioteket og så er den bare så god, så bagefter får du helt abstinenser, fordi du bare så gerne vil læse din ynglings steder i den?

Sådan havde jeg det med The Selection! Jeg havde snart gået i et par måneder, og bare længtes efter at læse den igen, så jeg kommer endelig ind til boghandleren, og så har de dem ikke på dansk...

De havde kun den tredje og fjerde på dansk :(

Heldigvis havde de dem på engelsk, så jeg købte den første og anden bog på engelsk og den tredje på dansk. Jeg tror manden, der betjente mig, synes, jeg var lidt mærkelig... Men jeg fik dem!

Jeg brugte så hele i går på at læse den første bog færdig, og er nu igang med den anden. Så vi ses igen om en bogs tid! ;)

God læselyst <3


17 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page