top of page

Mørke Møder, Dorte Roholte


Titel: Mørke Møder

Serie: Drengehjemmet

Nr. i serien: 1/?

Forfatter: Dorte Roholte

Sidetal: 100

Udgivelsesdato: 11. maj 2018

Genrer: mysterie, kærlighed, middle grade / YA

Sprog: dansk

Forlag: Høst og Søn

Stjerner: 3/5

Mørke Møder

For Emma er det den værste nyhed, da hendes forældre siger, at de skal flytte til en lille lorteby midt ude i ingenting. De fjerner hende fra hendes venner, skole OG liv.

Ovenikøbet har Emmas forældre købt en stort gammel gård, som i gamle dage var et drengehjem med en mørk historie. Emma er desuden også sikker på, at hendes nye hjem er hjemsøgt, og hun kunne ikke savne sit gamle liv mere.

Var den god?

Hvis du har set min video om min sommer TBR så har du også set at jeg forudså at jeg ikke ville kunne lide den her bog . . . men det kunne jeg godt? Døm ikke en bog på omslaget . . . eller dens længde!

Sandt det er ikke lige min normale genre og længde bog, men "Mørke Møder" opslugte mig virkelig godt og havde den helt rigtige stemning af mystik og uhygge over sig. Plus at man kunne læse den super hurtigt, hvilket faktisk var super rart at en bog ikke var 400-ish sider! Bogen havde også en meget åben slutning hvilket godt kunne få mig til at læse videre i serien... men nu må vi se for jeg ser dog stadig ikke mig selv bruge mine egne penge på den. Jeg synes det lykkedes Roholte utroligt godt at inkludere så mange ting, karaktere, mysterier og handling på så få sider. Til yngre læsere kan jeg nemt se dette blive et hit.

23 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page